سجادی: شأن و منزلت واقعی شطرنج ایران در رقابت‌های جهانی به نمایش گذاشته می شود

جلسه هماهنگی ستاد برگزاری رقابت‌های شطرنج گرندپری بانوان جهان با معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در محل وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، جلسه هماهنگی ستاد برگزاری رقابت‌های گرندپری شطرنج بانوان جهان (2016) با نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان روز گذشته در محل وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر سجادی، سید عبدی افتخاری مدیرکل دفتر نظارت و برنامه‌ریزی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، احمد گواری مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، پروین کرم‌لو سرپرست امور هماهنگی دفتر بانوان وزارتخانه، مازیار ناظمی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون شطرنج و اعضای ستاد برگزاری رقابت‌های گرندپری شطرنج بانوان کشور حضور داشتند.

در این جلسه ابتدا گزارشی فنی از رقابت‌های گرندپری شطرنج بانوان جهان که قرار است مرحله دوم آن بهمن امسال به میزبانی ایران برگزار شود، ارائه شد. سپس پریچهره ضمن قدردانی از حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و در راس آن معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارتخانه ادامه داد: فدراسیون شطرنج بهمن ماه میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی شطرنج در جهان است. میزبانی این مسابقات از اهمیت ویژه ای برای کشورمان برخوردار است، به ویژه اینکه این رقابت‌ها در بخش بانوان برگزار می شود و تنها نماینده جوان کشورمان در گرندپری الگویی از بانوان مسلمان و موفق ورزشی کشورمان هستند که توانمندی دختران و زنان اسلامی را بار دیگر در میادین بین‌المللی به نمایش میگذارند.

وی گفت: فدراسیون شطرنج برای میزبانی این رقابت‌ها به حمایت و پشتیبانی مسئولان ورزشی از جمله وزارت ورزش و جوانان نیاز دارد. مشاوره‌های سجادی می‌تواند به صورت مستقیم به میزبانی هرچه بهتر این رویداد بین المللی کمک کند.

همچنین سجادی نیز با حمایت از میزبانی ایران در این رویداد بین‌المللی تصریح کرد: اهمیت میزبانی رقابت‌های گرندپری شطرنج بانوان جهان بسیار زیاد است. در واقع این میزبانی فرصتی برای نمایش توانمندی‌های ورزش شطرنج کشور در سطح بین المللی است. با توجه به فرصت کم باقی‌مانده تا آغاز این رقابت‌ها ستاد برگزاری مسابقات باید هرچه سریع‌تر امور هماهنگی، نهایی کردن قرارداد با اسپانسرها و شرایط اسکان و تغذیه شرکت کنندگان و مهمانان این رویداد بزرگ را فراهم کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان از شطرنج همچون سایر رشته‌های ورزشی حمایت خواهد کرد. همه باید به برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این مسابقات کمک کنند تا شأن و منزلت واقعی شطرنج ایران در این رقابت‌های جهانی به نمایش گذاشته شود. میزبانی شایسته در این مسابقات می‌تواند به کسب میزبانی‌های متعدد بعدی در آینده برای شطرنج کشور کمک کند.

در ادامه این نشست هر یک از حاضرین به بین نظرات و راهکارهای خود برای برگزاری هر چه بهتر رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان اشاره کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان نیز با اشاره به این رقابتها به بیان فرصت های رسانه ای و شرایط واقعی پوشش این مسابقات پرداخت.

در پایان این جلسه قرار شد تا ستاد برگزاری رقابت‌های گرندپری شطرنج بانوان جهان با نهایی کردن شرایط میزبانی (اسپانسر-محل اسکان و تغذیه) هفته آینده نیز در جلسه‌ای با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان به بیان گزارش کار خود بپردازند.

604/601

کد خبر: 569805

وب گردی

وب گردی