نصیرزاده:احتمال موافقت AFC با درخواست عربستان وجود دارد/ قطع رابطه سیاسی کار را پیچیده می‌کند

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: با قطع رابطه سیاسی ایران و عربستان، احتمال اینکه کشور بی‌طرف برای برگزاری بازی باشگاه های دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شود زیاد است.

به گزارش ایسکانیوز،با اوج گرفتن اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان، مسوولان تیم‌های عربستان که با باشگاه‌های ایرانی در جام باشگاه‌های آسیا همگروه هستند، در واکنش به این اتفاقات اعلام کردند که برای بازی با تیم‌های ایرانی به ایران سفر نمی‌کنند و بازی باید در کشور بی‌طرف انجام شود.

هوشنگ نصیرزاد ادامه داد: در مورد ادعاهای مدیران تیم‌های عربستانی مبنی بر سفر نکردن به ایران برای انجام بازی‌های خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در رابطه با برگزاری بازی در کشور بی‌طرف، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گیرنده نهایی است. تا قبل از قطع رابطه سیاسی دو کشور احتمال رد شدن این درخواست از سوی AFC وجود داشت، اما در حال حاضر که عربستان قطع رابطه سیاسی با ایران را اعلام کرد کار پیچیده شد.

وی ادامه داد: چنین اتفاقی در بین کشورهایی که با هم در نزاع هستند عرف حاکم است و معمولا کشورهای در حال نزاع چنین پیشنهادهایی را می‌دهند، اما زمانی که روابط به طور کامل قطع شود موضوع فرق می‌کند و احتمال اینکه مسوولان برگزاری مسابقات مکان بازی‌ها را تغییر دهند زیاد است. نکته مهم دیگر مربوط به اخذ ویزا است، چون زمانی که دو کشور رابطه سیاسی با یکدیگر نداشته باشند برای سفر به دو کشور ویزا نمی‌دهند.

نصیرزاده در ادامه در رابطه با تغییرات احتمالی در اساسنامه فدراسیون فوتبال و عدم رسانه‌ای شدن این موضوع گفت: متاسفانه به جز افرادی که حق رای دارند، برخی افراد تحت عنوان کارشناس اطلاعات غلطی را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارند که با اصول مدیریت فوتبال تعارض دارد. البته درست نیست تا زمانی که تغییرات در اساسنامه فدراسیون فوتبال قطعی نشده رسانه‌ای شود.

601/603

کد خبر: 569842

وب گردی

وب گردی