30  مورد تلفن مشکوک داشتیم/ 3  نفر برای اعلام دروغ بسته‌های مشکوک در مترو دستگیر شدند

سخنگوی ناجا در ششمین نشست خبری خود  به 30 مورد تلفن در مورد وجود بسته‌های مشکوک در مترو و دیکر  اماکن  عمومی  اشاره کرد و گفت: بعد از تماس ها ماموران  پلیس پایتخت بلافاصله به محل اعزام  می شدند  و در بررسی ها مشخص می شد  که هیچکدام از موارد صحت نداشته و کذب بوده است .

نیوشا یعقوبی: سردار منتظرالمهدی با اشاره به تماس های مشکوک این افراد گفت: در موارد اطلاع‌رسانی های دروغین 3 نفر دستگیر شدند.

او به برگزاری موفق نشست سران نیر اشاره کرد و گفت: با وجود تبلیغات منفی و تهدیداتی که وجود داشت هیچ مشکل خاصی به وجود نیامد.

منتظر المهدی گفت: در زمان برگزاری اجلاس سران تهدیدات زیادی علیه ایران در شبکه‌های مجازی منتشر شد و پلیس با همه توان امنیتی خود حضور داشت البته در طول برگزاری اجلاس ۳۰ مورد تلفن مشکوک داشتیم که از جاسازی بسته‌های مشکوک در ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی خبر می‌داد که در نتیجه حضور پلیس و پیگیری های انجام شده سه نفر که بیشترین تماس‌ها را با ماموران پلیس داشتند شناسایی و دستگیر شدند .

او به حضور ماموران یگان ویژه در ورودی ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های بی آر تی اشاره کرد و گفت: تهرانی ها نه تنها از حضور پلیس در ورودی متروها ناراحت نبودند بلکه از این حرکت پلیس رضایت داشتند و این طرح همچنان ادامه دارد و پلیس برای جمع‌آوری نیروها برنامه‌ای ندارد.

سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه حضور پلیس در تجمعات از وظایف ذاتی و تعریف شده ماموران پلیس در مواقع حساس است گفت : تجمعات باید قانونی و دارای مجوز باشند و هر تجمعی بدون مجوز با دخالت پلیس کنسل می‌شود.

او به تجمع ظهر امروز در میدان امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: حق هر مسلمان و آزاده‌ای است که در برابر ظلم اعتراض کند و با دریافت مجوز از سوی برگزارکنندگان تجمع ظهر امروز در میدان امام حسین(ع) پلیس تمهیدات ویژه‌ای برای رفع ترافیک، ایجاد محل مناسب با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای اعلام قانونی اعتراض تجمع کنندگان در نظر گرفته شده است.

105105

کد خبر: 569866

وب گردی

وب گردی