اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی دوره عمومی پنجشنبه هفدهم دی ماه برگزار می شود

آزمون صلاحیت های بالینی پایان دوره پزشکی عمومی روز پنجشنبه هفدهم دی ماه جاری در سه حوزه امتحانی واحد پزشکی تهران، واحد مشهد و واحد نجف آباد به طور همزمان برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیزو، صاحب الزمانی، معاون دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان به ایسکانیوز گفت: این آزمون در انتهای دوره پزشکی عمومی برگزار می شود و به صورت عملی (به شیوه آسکی ) خواهد بود و در مراکز مهارت های بالینی با تجهیزات مناسب نظیر رایانه، مولاژ، بیمار نما و ... انجام می پذیرد.

وی با اشاره به انجام اقدامات مناسب جهت برگزاری این آزمون و آماده سازی حوزه های امتحانی بیان داشت: این آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور و بهر ه گیری از اعضاء هیات علمی مجرب و آشنا به نحوه اجرای این نوع آزمون ها برگزار می شود.

دکتر صاحب الزمانی در رابطه با اهمیت آزمون صلاحیت بالینی در این دوره افزود: بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، داوطلبان مستقیم آزمون دستیاری تخصصی پزشکی سال 1395، که از بهمن ماه 94 و بعد از آن فارغ التحصیل می شوند، بایستی علاوه بر سایر ضوابط و مدارک لازم گواهی موفقیت در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره جهت شروع دوره دستیاری را نیز ارائه کنند.

وی با اشاره به شرکت دانشجویان برتر در شُرُف فارغ التحصیلی 10 واحد مجری رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: داوطلبان واحدهای اردبیل، مشهد، تبریز، شاهرود در واحد مشهد، داوطلبان واحدهای تهران، تنکابن و قم در واحد پزشکی تهران؛ و داوطلبان کازرون، نجف آباد و یزد در واحد نجف آباد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

20101

کد خبر: 569889

وب گردی

وب گردی