باهنر: سطح روابط ما با کشورهای دنیا بر اساس منافع ملی تعیین می‌شود

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه آل‌سعود بزرگترین مصیبت جهان اسلام است گفت : سطح روابط دیپلماتیک در دنیا هم صفر و صد نیست و  بر همین اساس، سطح روابط ما با کشورهای دنیا بر اساس منافع ملی تعیین می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان در نشست خبری که بعد از ظهر امروز(دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به خون به ناحق ریخته شده شیخ نمر توسط آل سعود گفت: آل سعود بزرگترین مصیبت جهان اسلام است.

وی افزود: حکام آل سعود با رژیم صهیونیستی بده بستان زیادی دارند لذا امیدواریم که خون به ناحق ریخته شده آیت الله نمر اخرین میخی باشد که آل سعود به تابوت خود زده است.


سطح روابط ما با کشورهای دنیا بر اساس منافع ملی تعیین می‌شود

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: مواضع ما در رابطه با آل سعود روشن است، سطح روابط دیپلماتیک در دنیا هم صفر و صد نیست و بر همین اساس، سطح روابط ما با کشورهای دنیا بر اساس منافع ملی تعیین می‌شود.


باهنر ادامه داد: امروز عملا حاکمیت در عربستان در دست جوانان بی تجربه و غیر متعهد است لذا از قطع روابطشان استقبال می کنیم.

وی با بیان اینکه فضای دیپلماسی دولت باید برای تبیین مواضع غلط برخی کشورها فعال تر شود ، اظهارداشت: اگر قرار باشد قبل از برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی مواضع ما روشن نباشد، تشکیل اینگونه جلسات مفید نخواهد بود.

باهنر در بخش دیگری از اظهاراتش درباره فعالیتهای اصولگرایان برای انتخابات افزود: شورای همگرایی اصولگرایی تشکیل و جلساتی نیز برگزار شده است.

پول گرفتن از رحیمی جرم نیست

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره 170نماینده ای که از محمدرضا رحیمی معاون اول دولت قبل پول گرفته اند، بیان کرد: پول گرفتن از رحیمی جرم نیست و اینکه اسم من هم در آن لبست است صحیح نیست اما قطعا در دادن و گرفتن پولها باید دقت شود.

باهنر با بیان اینکه در مجلس دهم حتما اصولگرایان اکثریت را کسب خواهند کرد اظهارداشت: ما تصور می کنیم اصولگرایان معتدل اکثریت مجلس دهم خواهند بود و اصلاح طلبان اقلیت قدرتمندی خواهند داشت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: درباره ثبت نام نکردن من گمانه زنیهای زیادی مطرح شد اما هیچکس از ثبت نام نکردن من اطلاع نداشت.

وی تاکید کرد: قطعا وجود یا عدم وجود باهنر در مجلس دهم تاثیری ندارد.

باهنر با بیان اینکه از 6 ماه قبل از ثبت نام تصمیم قطعی گرفته بودم که ثبت نام نکنم، ادامه داد: برخی فکر می کنند من خسته شدم اما باید بگویم دندان بازنشستگی را کنده ام و درخدمت نظام هستم.

وی بیان کرد: مدیریت درست و منطقی اصولگرایی این است که همه طیف های اصولگرایی را مدیریت و دور هم جمع کند تا به وحدت برسند.

باهنر درباره عدم حضورش در همایش سراسری اصولگرایان که پنجشنبه گذشته برگزار شد نیز گفت: من در روز همایش در سفر خوزستان بودم ،
البته نایب رئیس جبهه پیروان و نماینده جامعه مهندسین در آن همایش حضور داشتند که حضور آنها به معنای حضور بنده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت اقتصادی دولت تصریح کرد: واقع اقتصاد کاملا یخ زده است.

203/201

کد خبر: 569917

وب گردی

وب گردی