نوری مالکی: اعدام شیخ نمر منجر به سقوط نظام حاکم بر عربستان می‌شود

نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق گفت: اعدام آیت الله نمر باقر النمر توسط رژیم عربستان منجر به سقوط آل سعود می شود، همانگونه که اعدام شهید صدر همین سرنوشت را برای نظام دیکتاتوری صدام رقم زد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، مالکی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن شدید این اقدام آل سعود اعلام کرد: ما این اقدام تروریستی و اقدامات قومیتی نفرت انگیز را محکوم نموده و اعلام می کنیم که جنایت اعدام این الله نمر سرنوشت صدام را برای سران عربستان رقم خواهد زد.

براساس این گزارش، همام حمودی عضو سرشناس شیعه پارلمان و عضو حزب مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این باره گفت: اقدام ایت الله نمر توسط سران عربستان در جهت تامین منافع داعش است.

وی افزود: با توجه به تلاش داعش برای گسترش سلطه خود از طریق برافروختن جنگ های قومیتی و فرقه ای این اقدام عربستان تنها در جهت تامین منافع این گروه تروریستی است.

شهید شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ ٢٣ مهر ١٣٩٣ به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

وزارت کشور عربستان دیروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شیخ نمر باقر النمر را به همراه ٤٦ نفر دیگر اعدام کرده است.

واکنش ها در پی شهادت آیت الله شیخ باقر نمر در سطح منطقه و جهان همچنان ادامه دارد و عربستان با این اقدام، خشم حکومت ها و مردم منطقه و جهان را برانگیخته است.

301301

کد خبر: 569927

وب گردی

وب گردی