مشکل اعتباری اجرای بیمه اجتماعی زنان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح بیمه اجتماعی زنان، 70 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا احمد میدری گفت: متاسفانه بودجه‌ای که برای اجرای طرح بیمه اجتماعی زنان درنظرگرفته شده به هیچ وجه با اعتبار واقعی مورد نیاز برای اجرای این طرح ملی همخوانی ندارد.

او ادامه داد: طی دوسال گذشته برای اجرای این طرح در مجموع 30 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که این مبلغ به هیچ وجه جوابگوی جمعیت زنان سرپرست خانوار نیست.

میدری گفت: درحال حاضر بیش از 2 میلیون زن سرپرست خانوار در گوشه و کنار کشور زندگی می‌کنند که با این اعتبار نمی‌توان تمامی آنها را تحت پوشش بیمه اجتماعی زنان قرارداد.

این مسئول گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده در راستای اجرای طرح بیمه اجتماعی زنان تا کنون 70 هزار زن سرپرست خانوارتحت پوشش خدمات این بیمه قرار گرفته‌اند.

معاون اجتماعی وزارت کار افزود: مشکلی که برای اجرای طرح بیمه اجتماعی زنان وجود دارد اجرای بیمه معتادان را نیز تحت شعاع قرارداده است.

او ادامه داد: واقعیت این است که نمی‌توان انتظار داشت با اعتبارات محدود، طرح‌های ملی بدون هیچ کم و کاست و مشکلی اجرایی شوند.

میدری گفت: کل اعتباری که برای اجرای بیمه معتادان بهبود یافته تخصیص داده شده 35 میلیارد است این درحالی است که مبلغ مورد نیاز برای تحت پوشش قراردادن این افراد بیش از این رقم است.

او در پایان گفت: به نظر می‌رسد برای این که طرح‌هایی ازاین دست به خوبی اجرایی شوند باید در مرحله اول بین جامعه هدف و اعتباری که اجرای طرح نیاز است، تعادل ایجاد کرد.

105105

کد خبر: 569988

وب گردی

وب گردی