کلاهبرداری‌های میلیاردی مرد زندانی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی

مرد تبهکار که توانسته بود در زندان از طریق ارسال پیامک، ٥‌میلیارد تومان پول از ٢‌هزار شهروند کلاهبرداری کند، از سوی پلیس یزد شناسایی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شهروند، چندی پیش مرد جوانی به پلیس فتا استان یزد مراجعه کرد و شکایتی در رابطه با کلاهبرداری با موضوع «برنده شدن در قرعه‌کشی» اعلام کرد. شاکی در مورد شکایت خود به پلیس گفت: «چند وقت پیش مردی از طریق ارسال پیامک، مبنی بر برنده شدن در مسابقه تلویزیونی و با انجام مانورهای متقلبانه، همه موجودی حساب مرا خالی کرد.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان مسئول رسیدگی به این پرونده شد، اما درست پس از آغاز تجسس‌ها شاکیان دیگری نیز به پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند، به طوری‌که هر روز به تعداد شاکیان این پرونده افزوده می‌شد. بنابراین ماموران پلیس خود را در مقابل یک کلاهبرداری سریالی دیدند و با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با انجام کار فنی و اطلاعاتی، موفق شدند ردپایی از این کلاهبردار در زندان «رجایی شهر» کرج به دست آورند.

با اخذ مجوز قضائی، متهم از زندان به پلیس فتا استان منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. این مرد تبهکار در بازجویی‌هایی قضائی و پلیسی به کلاهبرداری از شهروندان از طریق ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در مسابقه تلویزیونی، رادیویی و عناوین دیگر اعتراف کرد و گفت که از این طریق ٥‌میلیارد تومان از ٢هزار شهروند در استان‌های مختلف کشور به جیب زده است.

پس از اعترافات این مرد کلاهبردار، او در حالی روانه زندان شد که تاکنون بیش از ١٥٠ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده و طرح شکایت کرده‌اند. سردار «ایرج کاکاوند» فرمانده انتظامی یزد درباره این پرونده گفت: «متهم ٣٦ساله که به علت داشتن جرایم متعدد، با حکم قضائی به ٣٥‌سال زندان محکوم شده بود و مدت ٤‌سال از محکومیت خود را در زندان سپری می‌کرد با همدستی ٢ نفر دیگر در بیرون از زندان و از طریق ارسال پیامک به شهروندان، آنها را به دستگاه عابربانک کشانده و حساب مالباختگان را خالی می‌کرد.»

سردار کاکاوند ضمن اشاره به دستگیری ٢ همدست دیگر این متهم نیز گفت: «شهروندان در استان‌های مختلف، اگر پیامکی را از طریق پلیس فتا استان یزد مبنی بر «دستگیری عامل کلاهبرداری مسابقه پیامکی» دریافت کردند برای طرح شکایت به پلیس فتا استان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.»

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان به شهروندان هشدار داد: «در صورت دریافت پیامک‌های مشابهی مبنی بر برنده شدن در مسابقه، صحت موضوع را بررسی کرده و فریب افراد کلاهبردار و سودجو را نخورند.»

20106

کد خبر: 570009

وب گردی

وب گردی