خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا از مهم‌ترین موضوعات رویداد CES 2016 هستند. همزمان با این کنفرانس از یک نوع Wi-Fi جدید و کم‌مصرف رونمایی شد. این نوع Wi-Fi را با نام «وای-فای هیلو» (Wi-Fi HaLow) شناخته می‌شود‌.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان غیرانتفاعی Wi-Fi Alliance نوع جدیدی از اتصال Wi-Fi معرفی کرده که به‌نحوی می‌شود آن را با اتصال بلوتوث مقایسه کرد. به لطف استفاده از باند ۹۰۰ مگاهرتز، برد این اتصال از اتصال‌های Wi-Fi متداول بیشتر است. لازم به ذکر است که فناوری‌های Wi-Fi فعلی از باندهای ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کنند. همچنین Wi-Fi‌ جدید خیلی بهتر از دیوارها عبور می‌کند. این ویژگی‌ها، Wi-Fi جدید را برای تحقق اینترنت اشیا، بسیار مناسب می‌کند.

با این‌حال، انتظار نداشته باشید که پای Wi-Fi جدید به این زودی‌ها به دستگاه‌های ما باز شود. سازمان Wi-Fi Alliance سال ۲۰۱۸ را برای مجوزدار کردن دستگاه‌های مجهز به HaLow انتخاب کرده. اتصال HaLow برای تعبیه در دستگاه‌های ابزارهای سنجش سلامت، لوازم خانگی و به‌طور کلی همان اشیای مدنظر در اینترنت اشیا بسیار مناسب است.

در چند سال آینده دو سناریوی محتمل وجود دارد: یا این‌که شرکت‌ها بی‌خیال HaLow شده و از همان استاندارد متداول بلوتوث LE در دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند؛ یا این شرکت‌ها به Wi-Fi جدید یا همان HaLow روی خوش نشان داده و طراحی چیپ‌هایشان را بر اساس آن انجام می‌دهند. شاید هم سازندگان مجبور شوند فعلا گجت‌هایشان را با دو چیپ وایرلس مختلف تولید کرده و از یکی از آن‌ها برای Wi-Fi جدید و از دیگری برای بلوتوث استفاده کنند.

اتصال Wi-Fi‌ جدید می‌تواند به تحقق سریع‌تر پدیده‌ی چیزهای متصل یا همان اینترنت اشیای مرسوم کمک کند.

20101

کد خبر: 570091

وب گردی

وب گردی