مدل‌سازی ریاضی رشد تومور سرطانی توسط محققان دانشگاه امیرکبیر

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی یک طرح پژوهشی موفق به مدل‌سازی ریاضی رشد تومور سرطانی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، غزاله اتحادیه به عنوان اولین فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی سلامت در کشور موفق به دفاع از پایان‌نامه خود با موضوع «مدل‌سازی ریاضی رشد تومور سرطانی» شده است.

وی که به همراه پنج دانشجوی دیگر، اولین ورودی‌های کارشناسی ارشد رشته مهندسی سلامت کشور را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مهندسی سلامت یک رشته جدید میان رشته‌ای به شمار می‌آید، در این رشته تحصیلی از اصول مهندسی صنایع در پیشبرد عملکرد سیستم‌های بهداشتی و سلامت استفاده می‌شود.

اتحادیه که تحصیلات کارشناسی خود را در گرایش تحلیل سیستم رشته مهندسی صنایع گذارنده است، افزود: در رشته مهندسی سلامت، تکنیک‌های رشته مهندسی صنایع که به منظور بهینه‌سازی عملکرد سیستم‌ها به لحاظ هزینه و زمان به کار می‌رود، در سیستم‌های بهداشتی، بیمارستانی و مرتبط با مقوله سلامت به کار گرفته می‌شود.

وی درباره موضوع پایان‌نامه خود نیز توضیح داد: در این تحقیقات از تکنیک چندعاملی و شبیه سازی استفاده کردم، به این ترتیب که تومور سرطانی را به منزله یک سیستم درنظر گرفته و آن را شبیه سازی کردم تا خروجی تومور به دست آید.

به گفته دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از طریق شبیه‌سازی تومور سرطانی، پیش‌بینی رفتار این تومورها در بدن امکان پذیر می‌شود که می تواند برای درمان انواع سرطان‌ها کاربرد داشته باشد.

20101

کد خبر: 570220

وب گردی

وب گردی