رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی: باید شرایط پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد فراهم شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی اعلام کرد: طرح‌های ماندگار فرهنگی نسبت به سایر طرح‌ها رضایت‌بخش‌تر بود، اما باید شرایطی را فراهم کرد تا سایر طرح‌ها نظیر ساها، شفا و... بتوانند در این استان پیشرفت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، علیرضا حسنی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی اعلام کرد: متاسفانه طرح‌های شفا، ساها، شرکت‌های دانش بینان و مراکز رشد نه تنها رشد نداشته است حتی با رکود نیز مواجه بود.

او افزود: از آنجا که این استان جزء استان‌های دور و محروم است، بسیاری از شرکت‌ها و شرکت‌های صنعتی نیز با رکود مواجه هستند، در نتیجه در شهری که با مشکلات عدیده‌ای نظیر خشکسالی، بی رونقی کسب‌‌و کار، کمبود دانشجو، تعداد بالای واحدهای زیان‌ده و... مواجه است پرداختن به طرح‌هایی از این دست برای این استانی که واحدهای دانشگاه‌هایش در سال 93 تقریبا 2.5 میلیارد تومان زیان‌دهی داشت نباید شتابزده باشد.

او تشریح کرد: مکان‌یابی برای این طرح‌ها انجام و استارت آن زده شده است، اما هنوز تا رسیدن به مرحله سود دهی فاصله بسیار زیادی دارد. زیرا وضعیت بحرانی مالی دانشگاه ما را ملزم می‌کند که کمی حساب شده‌تر عمل کنیم.

حسنی برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای دانشجویی خراسان جنوبی و تهیه نقشه جامع فرهنگی با توجه به ویژگی‌های اقلیمی و منطقه‌ای و فرهنگی استان، تغییر نام میدان دانشگاه به نام یکی از مفاخر بزرگ فارسی زبان و بزرگداشت چهره‌های ماندگار فرهنگی را از برنامه‌های موفق فرهنگی این استان دانست و گفت: وضعیت طرح‌های ماندگار فرهنگی نسبت به سایر طرح‌ها رضایت‌بخش‌تر بود و حتی دکتر طه هاشمی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از وضعیت طرح‌های ماندگار فرهنگی در استان خراسان جنوبی رضایت داشتند.

او تعداد دانشجویان مقاطع مختلف این استان در سال‌ 94 و تعداد دانشجویان پیش‌بینی شده در سال‌های 95 و 1404 را به شرح زیر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی درباره استقبال دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی این استان گفت: برای شهرهای کوچکی نظیر شهرهای استان خراسان جنوبی که مردم دارای باورهای عمیق فرهنگی و مذهبی هستند، باید دانشگاه محل امنی برای فرزندان آن‌ها باشد و این باور ایجاد شود که افراد با ورود به دانشگاه ارتقا پیدا می‌کنند، اگر این باور در فرهنگ عمومی مردم استان نهادینه شود کمک بسیار زیادی به جذب دانشجویان خواهد کرد زیرا هم‌ اکنون کمبود دانشجو و عدم استقبال خانواده‌ها از دانشگاه یکی از معضلات پیش روی دانشگاه‌های استان است.

او ادامه داد: در دوره ریاست بنده تلاش شد که دانشگاه به عنوان یک شخصیت حقوقی جایگاهش را پیدا کند و به لطف خداوند متعال این امر تا حدی محقق شده است و این باور در حال شکل‌گیری است که دانشگاه می‌تواند برای جوانان این استان از نظر اعتقادی، فرهمگی، علمی و سایر جنبه‌ها مفید باشد.

حسنی تأکید کرد: باید استادان و کارکنان کاملا به وظایف خود واقف باشند و به آن‌ها عمل کنند و کل مجموعه مدیریت و آموزشی این استان پله‌ای شوند تا دانشگاه آزاد اسلامی ارتقا پیدا کند، در این صورت اقبال عمومی از دانشگاه‌های این استان افزایش پیدا خواهد کرد.

20101

کد خبر: 570226

وب گردی

وب گردی