رئیس کمیته آموزش عالی مجلس عنوان کرد: اشتغال زایی برای پژوهشگران جوان با اجرای طرح شفا در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس معتقد است اجرای طرح شهرک فناوری آزاد باعث پویایی دانشگاه آزاد شده و با امکان اشتغال‌زایی برای پژوهشگران جوان، باعث ایجاد انگیزه در آنها می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، جواد هروی، با مثبت ارزیابی کردن طرح شفا (شهرک فناوری آزاد) که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه علمی و پژوهشی صورت گرفته است،‌ گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طی سال های اخیر توسعه کمی را در دستور کار خود قرار داد که امروز با نیل به اهداف مورد نظر خود به دنبال توسعه کیفی آن از طریق احداث شهرک های فناوری آزاد است.
پارک‌های علم و فناوری در ایجاد ارتباط میان علم و صنعت موفق نبوده است
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از طرفی تأسیس پارک های علم و فناوری نیز با هدف ارتباط بین علم و صنعت صورت گرفت که چندان نتوانست موفق عمل کند و شعارهای آن در حد واژه ها باقی ماند و از سوی دیگر حوزه اقتصاد و صنعت کشور نیز ریسک اطمینان به پژوهشگران و دانشگاهیان برای اجرای طرح های آنان را نمی کند. وی افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی نیز راهی را با هدف مشخصی آغاز کرده که بتواند این آرزوی دیرین که منجر به ایجاد اقتصاد دانش بنیان پویا می شود را بپیماید و طرح شفا یکی از آن طرح هایی است که با مدیریت صحیح، ابتکار عمل پژوهشگران و حمایت دولت می تواند قدم خیری در حوزه ارتباط علم و صنعت ایجاد کرده و موجبات توفیق نظام را فراهم کند.
هروی ادامه داد: توسعه علمی و فناوری باعث می شود دانشگاه آزاد اسلامی از قالب صرفا آموزشی و خشک خود خارج شده و به سمت پویایی حرکت کند. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تحقق طرح شفا مسلح به آخرین فناوری ها، تحقیقات و دستاوردهای جهانی می شود که از این راه هم می تواند درآمدزایی داشته باشد و هم به محلی برای ممارست پژوهشگران جوان تبدیل شود.
اشتغال‌زایی پژوهشگران از طریق شهرک فناوری آزاد
وی یادآور شد: زمانی که تأمین مخارج و هزینه های دانشگاه آزاد از طریق شهرک فناوری آزاد صورت گیرد و از محل شهریه دانشجویان نباشد این امکان وجود دارد که میزان شهریه ها کاهش یافته و یا حداقل افزایش چندانی نداشته باشد.
رئیس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: همچنین طبق اهداف تبیین شده یکی از مهم ترین مزایای شهرک فناوری آزاد، اشتغال زایی برای پژوهشگرانی است که از طریق این شهرک ها تجربه کسب کرده و آماده ورود به بازار کار هستند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طرح شفا(شهرک فناوری آزاد) در دانشگاه آزاد اسلامی طرحی است که بر اساس آن شهرک های علمی و پژوهشی با استفاده از امکانات استانی اداره می شوند و محلی برای توسعه علمی در کنار ایجاد مسکن برای اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه خواهند بود همچنین این طرح در آینده نزدیک می تواند جایگزین درآمدهای حاصل از شهریه دانشجویان شده و محلی برای فراهم آوری اشتغال آنها شود.

20101

کد خبر: 570242

وب گردی

وب گردی