شوخی فرمانده نیروی دریایی با اغراق های سریال کیمیا!

امیردریادار حبیب‌الله سیاری:خیلی از خانواده‌های شهدا گله‌مند بوده‌اند و گفته‌اند که چرا اسمی از تکاوران نیروی دریایی ارتش که نقش موثری در آزادسازی خرمشهر داشته‌اند، در این اثر برده نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری نخستین همایش نقش نیروی دریایی در سیاست راهبردی و حفظ اقتدار ملی از نگاه فرهنگ و هنر با حضور رئیس، هنرمندان و مسئولان حوزه هنری و همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی دیگر از مسئولان نیروی دریایی کشور، امروز سه شنبه 15 دی ماه برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از هنرمندان و مسئولان حوزه هنری که به سفر سه روزه به مناطق شمالی نیروی دریایی راهبردی (آجا) رفتند، عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم در جنوب هم خدمت این هنرمندان باشیم.

وی همچنین با اشاره به سخنان هنرمندان و نکاتی که درباره همکاری شان با نیروی دریای ارتش گفتند، اظهار کرد: آقای محمود جوان‌بخت به بحث سریال‌هایی همچون کیمیا و خلاء آثار مستند اشاره داشتند. من هم همیشه ترجیح می دهم به سراغ آثار مستند بروم، چرا که بیشتر به حقیقت نزدیک‌اند. من به سریال «کیمیا»، به دلیل اغراق‌هایش، «فرمانده کیمیا» می‌گویم. خیلی از خانواده‌های شهدا گله‌مند بوده‌اند و گفته‌اند که چرا اسمی از تکاوران نیروی دریایی ارتش که نقش موثری در آزادسازی خرمشهر داشته‌اند، در این اثر برده نشده است.

سیاری با اشاره به جملات مقام معظم رهبری که دریا را برای یک کشور فرصتی کلان و راهبردی دانسته‌اند، گفت: یک سوم مرزهای کشورمان آبی است. دریای خزر را به عنوان دریای بسته می‌شناسیم. خلیج فارس را به عنوان دریای نیمه بسته می دانیم، چرا که یک راه خروجی بیشتر ندارد، اما اساس کار ما دریای عمان است، چرا که ما را به دریاهای آزاد جهان وصل می‌کند. بیشترین درصد صادرات یک کشور از راه دریا است و اصولا با دیگر وسایل نمی‌شود مانند تجارت به تبادل کالا پرداخت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بندر، کرانه، تجارت، انرژی و منابع غذایی را در استفاده بهینه از دریا مهم دانست و افزود: میانگین مصرف آبزیان در جهان برابر 16 کیلوگرم است، در کشور ما، در استان‌های ساحلی 8 کیلوگرم است و در استان های دیگر نیز صفر است. این‌ها آثار استعمار است. ما مردم دریایی هستیم و در گذشته نیز این گونه بودیم. اما ما را از دریا دور کرده‌اند. این موضوع به قرن 1500 میلادی بازمی‌گردد که اسپانیایی ها آفریقا را دور زدند و به بندر تیس ما که امروز روستایی در کنار چابهار است، آمدند و پس از آن هم داخل خلیج فارس آمدند و 130 سال پرتقالی ها در دریای کشورمان ماندند و در دوران شاه عباس، با کمک انگلیسی ها، اسپانیایی ها را بیرون کردند و انگلیسی ها هم سال‌ها دریاهای ایران را تصرف کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظریه بازگشت به دریا و تودهنی زدن به استعمار را که برگرفته از بیانات رهبری است، دنبال می‌کنیم و این نظریه را در دانشگاه‌ها و همایش های علمی پیگیری می کنیم.

امیر دریادار سیاری همچنین بیانات مقام معظم رهبری خطاب به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای حضار خواند و برخی از فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در راستای تاکیدات حضرت آیت الله خامنه‌ای را بیان کرد. این فعالیت‌ها شامل ایجاد تغییرات در کتاب جغرافی دانش‌آموزان، تالیف کتاب‌ و راه اندازی هنرستان فنی و حرفه ای نیروی دریایی و ساخت بازی های رایانه ای و انیمیشن و ... می‌شد.

در این مراسم همچنین شخصیت های ادبی و هنری همچون فاضل نظری، محمد حمزه زاده، منوچهر شهسواری، علیرضا قزوه، مصطفی جمشیدی، حجت الاسلام سعید فخرزاده، عزت الله الوندی، خسرو باباخانی، حسین فتاحی، محمود جوان‌بخت، ابراهیم زاهدی مطلق، محمدحسین قدمی، محمدرضا شفاه و جمعی دیگر از مدیران ستادی حوزه هنری حضور داشتند.

در مراسم مذکور همچنین تفاهم نامه‌ همکاری بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط محسن مومنی شریف و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری به امضا رسید.

502502

کد خبر: 570289

وب گردی

وب گردی