بزرگمهر حسین پور:طرح  پوستر فجر را از روی عکس کپی نکردم

بزرگمهر حسین پور می گوید: ما انیشتین را هم  بخواهیم بکشیم از روی یک عکسی می کشیم اما این نقاشی مهم است و نه عکس.

بزرگمهر حسین پور درخصوص اعتراضش به نام طراح پوستر جشنواره که به نام مجید برزگر خورده است به خبرنگار ایسکانیوز گفت: طراح به معنی کسی است که پوستر را طراحی می کند. آقای برزگر از طرف جشنواره سراغ من آمد و موضوع را به من گفت. یعنی گفت ما یک پوستر می خواهیم با موضوع آقای شکیبایی و رفت. من هم با اتودهای فراوان به نتیجه رسیدم که این طرح از خسرو شکیبایی را طراحی کنم و تحویلشان دادم. اما متاسفانه اسم آقای برزگر به عنوان طراح مطرح شده است که برای من خنده دار بود و دوستان و همکاران مدام با من تماس می گرفتند و دلیل آن را می پرسیدند اما من متاسفانه پاسخی برای این موضوع نداشتم و خودشان هم جوابی برای این ماجرا ندارند. ایشان با پنجاه سایت هم به عنوان طراح سایت مصاحبه کرده اند.

حسین پور ادامه داد: این درحالی است که طراح پوستر من هستم. فونت های روی آن را من نگذاشته ام و نمیدانم چطور این کار را کرده اند، این جزو لی اوت پوستر می شود. آقای برزگز هم نهایتا باید اسمش به عنوان ایده پرداز آورده شود و نه طراح.

این کارتونیست درپاسخ به این که در نشست خبری فجر هم گفته بودند طرح مال ایشان بوده نه طراح بوده اند نیز گفت: بازهم فرقی نمی کند.چیزی که در خبرگزاری ها پخش شده و خودشان با آن عنوان مصاحبه می کنند به عنوان طراح پوستر جشنواره است. و من اعتراضم به این بود. امیر عابدی گفته است عکاس منم در صورتی که من معنی عکس در این کار را نمیفهمم. این کار نقاشی است و عکسی وجود ندارد. آقای شکیبایی که نگاهش به دوربین است و حالت دست ها و ایستادنش همه نقاشی و خلق شده خود من هستند.

حسین پور در پاسخ به این سوال که یعنی شما از روی عکس کپی نکرید اظهار داشت: نه از روی عکس کپی نکردم. البته دایره صورت را از عکس کشیدم. ما انیشتین را هم بخواهیم بکشیم از روی یک عکسی می کشیم اما این نقاشی مهم است و نه عکس.

طراح پوستر جشنواره فجر همچنین درخصوص المان های به کار رفته در تصویر خسرو شکیبایی گفت: من روی تمام المان های این طراحی کار کردم. از جمله آن حالت شیدایی و عاشقانه آقای شکیبایی بر روی شالش اغراق شده و آن حالت یه تنه ایستادنش حالت عاشقانه را به نمایش می گذارد. موهای سپیدش را از فیلم بانو برداشته ام و آن نگاه فلسفی را از هامون ایده گرفتم. خواستم مجموعه ای باشد از تمام آقای شکیبایی.

وی در پایان اظهار داشت: این به نظرم انتظار خیلی کوچکی است که نام طراح را درست بگذارند. برای من هنوز سوال است و به نظرم این حداقل انتظار می تواند باشد. ضمن این که به آقای برزگر هم موضوع را گفتم ولی ایشان توضیح قانع کننده ای نداشت و به نظرم بیشتر سفسطه میکرد و میگفت منظور از طراح چیز دیگری بوده ولی من معنی این را نفهمیدم . ایشان در نهایت ایده پوستر را دادند و اصطلاح طراح مناسب ایشان نیست.

502502

کد خبر: 570303

وب گردی

وب گردی