کامپیوتر 99 دلاری کانگورو در جیب شما جا می‌شود

شرکت «این‌فوکوس» (InFocus) در ماه اکتبر کامپیوتر شخصی قابل حمل «کانگورو» (Kangaroo) را معرفی کرده بود و حالا با رونمایی این دستگاه در نمایشگاه CES می‌توانیم اولین نگاه را به آن داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، این کامپیوتر به یک حافظه‌ی SSD قابل حمل شباهت دارد، اما درون آن یک تراشه‌ی اتم اینتل، رم 2 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی با ظرفیت 32 گیگابایت وجود دارد. این سخت‌افزارها برای اجرای ویندوز 10 کافی هستند. کار کانگورو هم همین است؛ اجرای ویندوز 10.

با کانگورو نمی‌توان کارهای سنگینی مثل پردازش ویدیو یا اجرای هم‌زمان چند برنامه را انجام داد. اما کارها و وظایف ساده و پایه‌ای را به راحتی انجام می‌دهد. یک نقطه ضعف قابل توجه در این کامپیوتر قابل حمل عملکرد گرافیکی آن است. کامپیوتر کانگورو ویدیوها را بدون مشکل خاصی پخش می‌کند، اما انجام هر کار گرافیکی به تراشه‌ی اتم آن فشار وارد می‌کند. اما صرف نظر از این، کانگورو یک کامپیوتر شخصی کاربردی است که می‌توان آن را در جیب جای داد.

نیروی این کامپیوتر قابل حمل را یک باتری چهار ساعتی تامین می‌کند. همین ویژگی کانگورو را در میان کامپیوترهای جیبی به یک دستگاه منحصر به فرد تبدیل می‌کند. البته تعجب‌آمیزترین نکته‌ درباره‌ی کامپیوتر کانگورو قیمت 99 دلاری آن است. با این مبلغ می‌توان خود کانگورو و یک داک با خروجی HDMI و دو درگاه USB را خریداری کرد. با این داک حتی می‌توان کانگورو را به یک آیپد وصل کرد. با استفاده از یک اپلیکیشن iOS هم می‌توان ویندوز 10 را روی صفحه‌ی آیپد نمایش داد.

10101

کد خبر: 570524

وب گردی

وب گردی