رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد:  توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در برنامه های صندوق توسعه ملی

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواستار توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در برنامه های صندوق توسعه ملی کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد امین سازگار نژاد، در نشستی که با حضور سیدصفدر حسینی رییس صندوق توسعه ملی کشور برگزار شد، بیان داشت: برنامه های توسعه در کشور محور فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: این سازمان در برنامه های جدید کاری خود تلاش می کند تا آموزش های فنی و حرفه ای را به نحوی برنامه ریزی و اجرا نماید که در مسیر توسعه همه جانبه کشور قرار گیرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: آموزش های مهارتی باید در مسیر استراتژی توسعه صنعتی کشور برنامه ریزی شود به طوری که بتواند یکی از موتورهای متحرک ارتقای بهره وری صنعت کشور باشد .

سازگارنژاد افزود: در مسیر اقتصاد مقاومتی و برنامه های توسعه اقتصادی نیز آموزش های فنی و حرفه ای باید سهم خود را در این برنامه ها تدوین و اجرایی کند.

وی بیان داشت: یکی از مهم ترین راه های نقش آفرینی نیروی انسانی در توسعه کشور ، برنامه ریزی دقیق، منسجم و کارا برای مهارت آموزی نیروی انسانی بر اساس نیاز های بازار کار کشور است بطوری که اشتغال را مبنی بر مهارت آموزی و تجهیز منابع انسانی به آموزش و مهارت پیش ببریم.

سازگارنژاد افزود: در صورتی که آموزش های فنی و حرفه ای مبتنی بر برنامه های توسعه باشد، می توانیم همکاری خوبی را در استفاده و بهره وری منابع صندوق توسعه ملی داشته باشیم .

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: درخواست ما از صندوق توسعه ملی این است که در تمام برنامه هایی آن صندوق در توسعه کشور مشارکت می کند، نقش آموزش مهارتی نیروی انسانی را در نظر بگیرد .

در ادامه سید صفدر حسینی رییس صندوق توسعه ملی کشور، نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در انعطاف بازار کار مهم دانست.

وی تاکید کرد : در حوزه مهارت آموزی با کشورهای توسعه یافته فاصله داریم و نیاز هست در مسیر توسعه به سمت استانداردسازی آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس استانداردهای جهانی حرکت کنیم.

حسینی افزود: ارتباط بین آموزش ، صنعت و نیروی انسانی در راستای توسعه صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است .

وی گفت: کارجویی در کشور باید یک مدل کلان داشته و بخش آموزش های مهارتی می تواند هزینه های اشتغال را کاهش دهد و کیفیت کار بسیار مهم است تا بتوانیم به اشتغال پایدار برسیم.

حسینی اضافه کرد: مهارت بعنوان کلید اصلی توسعه، ثروت آفرین است و از سوی دیگر مهارت به نیروی انسانی انگیزه می دهد. فردی که مهارت های لازم را دارد نسبت به سایر افراد برتری داشته و در اقتصاد کشور نقش آفرینی می کند.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی کشور ادامه داد: راه حل توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری توجه به آموزش های فنی و حرفه ای و شرط اقتصاد فعال و موثر اشتغال معطوف به مهارت می باشد.

حسینی تاکید کرد: راه حل اشتغال دولت نیست بلکه سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت در مهارت آموزی نیروی انسانی بسیار مهم است چراکه بخش خصوصی به مهارت ها و نقش آن در تولید آگاه است .

حسینی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید مدیریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، چالش نیروی انسانی کشور که همان نداشتن مهارت لازم است، مدیریت شود.

20101

کد خبر: 570544

وب گردی

وب گردی