وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ضرورت هم افزایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مسیر اشتغال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت هم افزایی این وزارتخانه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مسیر اشتغال تأکید کرد.

به گزارش پایسکانیوز، نشستی با حضور دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جمعی از مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور توسعه تعاملات در تاریخ 15/10/94 در محل آن وزارتخانه برگزار شد.

دکترمحمود واعظی، در نشست مذکور نسبت به هم افزایی سازمان‌ فناوری اطلاعات ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای افزایش فرصت‌های شغلی ابراز خوشنودی و امیدواری کرد.

وی تاکید کرد: تنها حوزه ICT مورد هدف نباشد و باید حوزه های دیگر را هم پوشش داد. و با تأکید برلزوم تعریف اهداف مشخص برای آموزش مربیان و نسبت به حضور آنان در سایر شرکتها به منظور کسب دانش، مهارت و تجربه نیز نظر موافق داشت.

دکتر واعظی بیان داشت: در راستای افزیش مهارت، آموزش های حین خدمت، نگهداری مشاغل موجود و ... در حوزه ICT ، بطور کامل آمادگی همکاری داریم. مهم ایجاد فرصتهای شغلی است و صرفا به بحث‌ها و جلسات نباید اکتفا کرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست مذکور با اشاره به اهمیت پایداری شغل در بازارکار، نقش آموزش‌های مهارتی را در این زمینه پررنگ و اساسی دانست.

محمد امین سازگارنژاد، در خصوص الزام و اهمیت همکاری و توسعه روابط دو سازمان آموزش فنی وحرفه ای و سازمان فناوری اطلاعات و وزارتخانه‌های مربوطه برای پرورش نیروی ماهر در حوزه ICT تأکید و ابراز تمایل کرد.

نصراله جهانگرد،معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز تأکید کرد: با تمرکز روی حوزه ICT به بازار عرضه و تقاضا پرداخته شود.

وی بیان کرد: مشکل بینش و رویکردی دانشگاه ها در پرورش نیروی کار مستعد ورود به بازار کار است.

جهانگرد همچنین اظهار داشت: مسئله همبندی عرضه و تقاضا از اهمیت بالایی برخوردار است وعواملی اصلی در این خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری‌ها هستند.

وی در راستای پیشنهاد رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ابراز داشت: استفاده از ظرفیتهای بین المللی برای آموزش و تجهیز کارگاه‌های آموزشی نیز قابل انجام است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به آمار ثبت احوال اظهار داشت: در مجموع در سال، حدود45000 تا50000شرکت در حوزه ICT ایجاد می شود که باید تا 10000 شرکت دیگر در سال افزایش یابد.

در ادامه برات قنبری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، چهار رکن اصلی در ایجاد اشتغال راوزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت را متولی "بازار" دانست و ابراز داشت: از اهداف عمده این نشست آموزش نیروی انسانی و شناسنامه دار کردن آنها در کشور است.

دکتر عیسی منصوری،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اطلاعات تحول روند اشتغال را ابتداپروژه های عمرانی سپس پروژه‌های ساخت و در حال حاضر پروژه‌های خدماتی برشمرد و اظهار داشت:ماهیتاً بعد از این ظرفیت بالایی برای اشتغال در حوزه ساخت پیش بینی نمی شود و در حوزه‌ی خدمات، 23 % مربوط به خدماتی توزیعی است. دکتر منصوری بیان داشت: اولویت اول برای ایجاد اشتغال، بخش گردشگری و اولویت دوم بخش ICT است.دکتر منصوری اظهار داشت: به ازای 1 واحد افزایش پهنای باند 2/0 افزایش فرصت اشتغال داریم.

دکتر منصوری در ادامه با تأکید بر ایجاد برنامه مشترک دو وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و برگزاری جلسات مربوطه به طور منظم بیان داشت: می توان بخشی از منابع را نیز به واسطه‌ی همکاری با شرکت و طرف های خارجی تأمین کرد.

در ادامه دکتر امیر حسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: باید به دنبال فرصتها و کسب و کارهایی باشیم که نوآور باشند.

وی در ادامه چهار رکن ایده نو، تبحر علمی جهت انجام و پیاده سازی ایده، بخش سرمایه هوشمند نه صرفا پول و تجربه افرادی که قبلا کسب و کار موفقی را اجرا کرده اند (اسپیناف‌هایی از شرکت‌های موفق) را از ارکان نوآوری عنوان کرد.

دکتر دوایی همچنین از ایجاد خط فکری جدیدی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که عبارتست ازتشویق بخش خصوص از طریق (نشر تجربه های موفق) جهت رشد شرکت ها، ادغام شرکت‌ها، همکاری با دانشگاه ها و .... خبر داد.

در خاتمه دکتر واعظی بیان کرد: با توجه به این کههر دو طرف در موضوع اشتغال و آموزش دیدگاه های موافقی دارند، همکاری های مشترک موفقیت را در پی دارد.

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،محمد امین سازگارنژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور،نصراله جهانگرد، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، برات قنبری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی، دکتر امیر حسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری، دکتر عیسی منصوری،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران و آرش بهرامی، مدیر توسعه فناوری‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از حاضران نشست مذکور بودند.

20101

کد خبر: 570548

وب گردی

وب گردی