بیانیه دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات به دبیرکل سازمان ملل به دنبال شهادت شیخ نمر

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در بیانیه‌ای خطاب به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به شهادت آیت‌الله شیخ نمر الباقر النمر، مجتهد شیعی عربستان از سوی رژیم وهابی آل سعود اعتراض کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این بیانیه آمده است، بار دیگر رژیم وهابی آل سعود با بربریت عصر جاهلی خود مرتکب جنایت هولناکی شد. هنوز مردم بی کفایتی این خاندان را در فاجعه منا فراموش نکرده اند که فاجعه ای دیگر رخ داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شیخ نمر نه مسلح بود و نه گروه مسلحی تشکیل داده بود. او خواهان آزادی‌های طبیعی و رعایت حقوق تضییع شده مردم حجاز بود.

در این بیانیه تاکید شده است: ما دانشگاهیان با انتقاد شدید از مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر از جهان اسلام و تمامی مظلومان و آزادی خواهان جهان می خواهیم مسئولیت انسانی خود را در قبال این جنایت انجام داده و آل سعود را متوجه عواقب این حرکت جنون آمیز کند.

این بیانیه خطاب به این دبیرکل آورده است: شما دبیرکل سازمان جهانی هستید که باید از حقوق تک تک آزادی خواهان و مردم مظلوم دفاع کنید. آیا در این زمینه به وظیفه خود عمل کرده‌اید؟ ما دانشگاهیان قاطعانه از جنابعالی تقاضا داریم در انبار باروت خاورمیانه نقش خود را به‌عنوان دبیرکل سازمانی که در پی صلح و آرامش در جهان است، تا دیر نشده به خوبی به انجام رسانیده و رژیم‌هایی را که از عقل و خرد بی بهره اند محکوم کرده و با آنها بر اساس مقررات بین المللی رفتار کنید.

20101

کد خبر: 570572

وب گردی

وب گردی