سخنگوی شورای نگهبان: ممکن است غایبان آزمون خبرگان در صورت احراز اجتهاد در انتخابات حضور یابند

سخنگوی شورای نگهبان پیرامون اینکه آیا شرکت نکردن در آزمون خبرگان به معنی رد صلاحیت است یا خیر؟ گفت: ممکن است در ادامه بررسی صلاحیت ها، داوطلبی که در آزمون شرکت نکرده است، شرایط اجتهادش محرز شود و بتواند در ادامه مسیر انتخابات حضور داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا نجات الله ابراهیمیان با بیان اینکه پیامکی برای غایبان آزمون خبرگان رهبری مبنی بر انصراف از داوطلبی ارسال نشده است، گفت: داوطلبانی که چنین پیامکی را دریافت کرده اند می توانند شماره ارسال کننده این پیامک را برای پیگری های بعدی در اختیار شورای نگهبان قرار دهند.

وی افزود: انصراف از داوطلبی مقررات خاص خود را دارد؛ براساس تبصره دو ماده 23 آیین نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، داوطلبانی که قصد انصراف دارند باید درخواست کتبی خود را شخصا یا از طریق نماینده قانونی به فرمانداری های حوزه ثبت نامی اعلام کنند.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت نکردن در آزمون خبرگان به معنی رد صلاحیت است یا خیر؟ گفت: بنا بر اعلام نظر آیت الله مومن عضو فقهای مجلس خبرگان رهبری، ممکن است در ادامه بررسی صلاحیت ها، داوطلبی که در آزمون شرکت نکرده است، شرایط اجتهادش محرز شود و بتواند در ادامه مسیر انتخابات حضور داشته باشد.

روز گذشته برخی رسانه ها اعلام کردند که پیامکی به برخی از داوطلبان مجلس خبرگان ارسال شده که شرکت نکردن آنان در آزمون خبرگان رهبری به منزله انصراف آنان تلقی می شود.


دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود؛ 12 هزار و 123 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و 801 نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند.

10203

کد خبر: 570587

وب گردی

وب گردی