سردار سلامی:  قطع رابطه  رژیم آل سعود با ایران نشان دهنده تبعیت از یک  استراتژی فاقد منطق است

جانشین فرماندهی کل سپاه گفت: چشم‌اندازهای بسیار مبهمی پیش‌روی آل‌سعود است و چنانچه آل سعود مسیر طی شده خود را اصلاح نکند، بزودی در معرض فروپاشی و زوال کامل قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا ، سردار حسین سلامی در حاشیه مراسم ختم شهید نمر باقر النمر که در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسیری که امروز آل سعود طی می‌کند دقیقا همان مسیری است که صدام در دهه‌های 60 و 70 هجری شمسی با حمله به ایران و اعدام روحانی‌های عالی مقام پیمود.

او اضافه کرد: صدام در نهایت با طرح تجاوزهای خارجی و سرکوب‌های داخلی به عاقبت عبرت‌انگیزی دست یافت.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران تصریح کرد: رژیم آل سعود در مقابل آمریکا مانند یک پناهجوی سیاسی عمل می‌کند و سیاست‌هایی که امروز از سوی آل سعود دنبال می‌شود همچون دومینوی فشار و یک بهمن سیاسی، این رژیم را زیر آوار خود دفن می‌کند.

سردار سلامی یادآور شد: در یکسالی که از روی کارآمدن حاکمان جدید عربستان می‌گذرد، از آنها چیزی به جز بی‌کفایتی سیاسی، سوءمدیریت در حادثه مکه و منا و همچنین تقویت جریان‌های تروریستی و تکفیری در عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی ندیدیم.

او اضافه کرد: رژیم آل‌سعود به تفرقه‌افکنی‌های خونین متوسل شده و آنها با تسلیح گروه‌های تروریستی و همچنین شارژ ایدئولوژیک به دنبال اهداف شوم خود است و با حمایت و هدف‌دهی به این جریان‌های تروریستی در راستای ایجاد تفرقه‌های خونین در منطقه عمل می‌کند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران همچنین با اشاره به حمله‌های رژیم آل سعود علیه مردم یمن تصریح کرد: حمله‌های کور و ددمنشانه از سوی رژیم آل سعود به خانه‌های مردم یمن و همچنین اقدام اخیر آنها در اعدام شیخ نمر تصویری خشونت‌آمیز از حکومت آل سعود ایجاد کرده است.

سردار سلامی ادامه داد: اقدام رژیم سعودی در کاهش عامدانه قیمت نفت برای ضربه زدن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطع رابطه عجولانه و بدور از منطق آل سعود با ایران و تحریک جهان عرب جهت ایجاد شکاف عمیق‌تر سیاسی میان جهان اسلام در راستای قطع رابطه با جمهوری اسلامی، همگی نشان‌دهنده این است که رژیم آل سعود از یک استراتژی فاقد منطق تبعیت می‌کند.

سلامی در پایان تصریح کرد: چشم‌اندازهای بسیار مبهمی پیش‌روی آل‌سعود است و چنانچه آل سعود مسیر طی شده خود را اصلاح نکند، بزودی در معرض فروپاشی و زوال کامل قرار خواهد گرفت.

10203

کد خبر: 570600

وب گردی

وب گردی