عامل هتک حیثیت در تلگرام در کرمانشاه دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری فردی که تصاویر موجود در گوشی سرقتی رادر شبکه اجتماعی تلگرام پخش و ایجاد مزاحمت کرده بود خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی شفیعی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که گوشی همراه همسر وی که تعدادی عکس خانوادگی در آن بوده به سرقت رفته و پس از مدتی شخص ناشناس از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با ارسال عکس هایی که در گوشی مسروقه ذخیره شده بود، همچنین ایجاد مزاحمت موجب بروز مشکلاتی برای وی شده، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس قرار گرفت.

او گفت: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد و در بازجوئی های صورت گرفته به بزه انتسابی اقرار کرد.

این مقام انتظامی با بیان این که پرونده جهت مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است به شهروندان توصیه کرد: گوشی تلفن همراه محل امنی برای ذخیره اسناد نیست و باید مراقب تصاویری که در آن نگهداری می کنیم باشیم زیرا اگر به سرقت برود فرد سارق و یا شخصی که تلفن سرقتی را می خرد به تمام تصاویر موجود در آن دسترسی پیدا خواهد کرد، لذا توصیه پلیس این است که تصاویر و یا اطلاعات مهم موجود در گوشی را هر چند وقت یک بار به محل مناسبی منتقل ، همچنین از نرم اقزار های امنیتی و رمزگزار استفاده کنید.

105105

کد خبر: 570659

وب گردی

وب گردی