خودروی الکتریکی شورلت بولت معرفی شد

شورلت خودروی الکتریکی جدید خود به نام «بولت» (Bolt) را معرفی کرد. بولت جزو خودروهای الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت به حساب می‌آید و با برچسب قیمت نسبتا کم ۳۰ هزار دلار عرضه می‌شود. این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ کامل تا ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت دیجی کالا، درست یک سال از معرفی مدل مفهومی بولت می‌گذرد و شورلت سر موقع از مدل نهایی آن رونمایی کرد. در بازه‌ی قیمتی این خودرو، تقریبا هیچ خودروی الکتریکی دیگری وجود ندارد که بتواند از نظر مسافت طی شده در هر بار شارژ کامل باتری با آن رقابت کند. شاید در آینده خودروی ارزان‌قیمت «تسلا مدل ۳» بتواند رقیب آن شود.

شورلت بولت از آن خودروهای الکتریکی است که باتری‌هایشان کاملا کف خودرو قرار می‌گیرد. ظاهرا که سازنده‌ی باتری‌های لیتیوم-یونی این خودرو شرکت LG است. هنوز شورلت اطلاعات خیلی زیادی از این خودرو منتشر نکرده،‌ ولی طبق ادعای این شرکت، بولت می‌تواند در عرض کمتر از ۷ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ظاهر این خودرو کاملا شبیه به خودروهای الکتریکی کوچک شهری مثل ب‌ام و i3 است. با این حال با یک بار شارژ می‌تواند مسافت خیلی بیشتری را بپیماید. در داخل شورلت بولت فناوری‌های دیجیتالی جالبی به چشم می‌خورد. از جمله اینکه آینه‌ی آن در حقیقت نمایشگری است که تصویر دوربین عقب خودرو را پخش می‌کند. داخل خودرو نمایشگری ۱۰ اینچی قرار دارد که می‌توانید اطلاعات زیادی را روی آن ببینید و کارهای زیادی انجام دهید. اینترفیس این نمایشگر MyLink ساخته‌ی خود شورلت است، با این حال با Android Auto و Apple Car Play هم سازگار است.

به هر صورت به نظر می‌رسد که شورلت با معرفی این خودرو در راه درستی قرار گرفته است. راهی که می‌خواهد خودروهای الکتریکی شهری را با قیمت هرچه ارزان‌تر روانه‌ی بازار کند تا همه‌گیر شوند.

20101

کد خبر: 570747

وب گردی

وب گردی