اپل سرعت تولید آیفون را کاهش می‌دهد

براساس خبری که در وال استریت ژورنال منتشر شده، اپل از تامین‌کنندگان‌اش خواسته که سرعت تولید را کاهش دهند.

به گزارش ایسکانیوز، سفارش‌های کمتر از طرف اپل به این معنی است که آن تامین‌کنندگان به اندازه‌ی قبل به نیروی کار احتیاج ندارند.

حتی قبل از آغاز سال نوی میلادی بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کردند که آیفون برای اولین بار پس از سال‌ها با کاهش میزان فروش مواجه می‌شود. حالا شاید پیش‌بینی آنها درست باشد. در گزارش جدیدی از یک خبرگزاری معتبر، ادعا شده که اپل سرعت تولید آیفون را کاهش داده چرا که احتمالا انتظار دارد بر خلاف سال گذشته میزان فروش‌اش کمتر باشد.

وال استریت ژورنال به نقل از “سه منبع نزدیک به زنجیره‌ی تامین اپل” ادعا می‌کند که این شرکت به تامین‌کنندگان‌اش در چین اعلام کرده که سرعت تولید را پایین بیاورند. سفارش‌های کمتر از طرف اپل به این معنی است که آن تامین‌کنندگان به اندازه‌ی قبل به نیروی کار احتیاج ندارند.

به نظر می‌رسد این ادعاها تا حدودی حقیقت دارند چرا که «فاکس‌کان» (Foxconn)، بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی اپل، از طرف دولت چین ۱۲ میلیون دلار دریافت کرده تا میزان کاهش نیروی کار را در تاسیسات عظیم‌اش به حداقل برساند.

البته هنوز معلوم نیست که اپل امسال تا چه حد با کاهش فروش آیفون مواجه خواهد شد. این موضوع یا به دلیل افزایش محبوبیت رقیبان اپل بوده یا علت آن کاهش تقاضا برای دستگاه‌های رده‌بالا در بازار است. تحلیلگران مورد دوم را علت اصلی می‌دانند.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که منبع درآمد اصلی اپل در سال‌های گذاشته آیفون بوده است. بنابراین، کاهش فروش این دستگاه قطعا تاثیر زیادی بر سرمایه‌ی این شرکت خواهد گذاشت. البته که چند سه ماهه‌ی بدون رونق به معنی شکست یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان نخواهد بود، اما اپلباید استراتژی‌هایش را متناسب با بازار تغییر دهد تا کاهش میزان فروش ادامه نداشته باشد.

منبع: دیجی کالا

20101

کد خبر: 570768

وب گردی

وب گردی