هواپیمای جنگنده با سوخت کار‌آمدتر ساخته شدند

محققان نشان داده‌اند که بافت نانولوله‌های نیترید بور بسیار نازک اما قوی، می‌تواند به ساخت هواپیماهای جنگنده و سفینه‌های فضایی سبک‌تر و از لحاظ سوختی کارآمد‌تر کمک کند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نانولوله‌های نیترید بور یک نوع نانوساختار یک بعدی هستند و محققان قدرت اتصال بین نانولوله‌های نیترید بور و اپوکسی و پلیمر‌های دیگر را تعیین کردند.

محققان دریافتند که نانولوله‌های نیترید بور در شکل متاکریلات پلی (PMMA) اتصالات بسیار قوی‌تر در مقایسه با لوله‌های کربنی با پلیمر مشابه دارند.

علاوه بر این، اتصال نانولوله‌های نیترید بور و اپوکسی قوی‌تر نیز هستند.اتصال قوی‌تر بدان معنی است که یک "بار" بزرگتر می‌تواند از پلیمر به نانولوله‌ها منتقل شود که این یک ویژگی مهم برای عملکرد مکانیکی برتر برای مواد کامپوزیت است.

بال‌ هواپیما و بدنه فضاپیماهای آینده از این مواد کامپوزیت ساخته خواهد شد که سبک‌تر بوده و از لحاظ سوختی کارآمدتر است و در عین حال از قدرت مورد نیاز برای مقاومت در برابر سختی‌های پرواز برخوردار خواهد بود.

نانولوله‌های نیترید بور می‌تواند مانع بهتری برای پرتوهای فضایی نسبت به نانولوله‌های کربنی رایج باشد که این امر آنها را به یک ماده ایده آل برای ساخت و ساز فضاپیما تبدیل می‌کند.

این پژوهش در مجله Applied Physics Letters منتشر شد.

20101

کد خبر: 570775

وب گردی

وب گردی