اعطای وام بلاعوض به قربانیان سیل ایلام

مسئول بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت: افرادی که در سیل ایلام خانه‌هایشان دچار خسارت شده است،‌ خسارت دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتم آبان ماه امسال براثر بارش باران در شهر ایلام، و جاری شدن سیل خسارت‌های بسیار زیادی به شهر ایلام و منازل مسکونی و تجاری مردم ، همچنین تاسیسات زیربنایی، حمل‌ونقل شهری، راه‌های ارتباطی، کشاورزی و...وارد شد.

محمدیان مسئول بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام گفت: 14 هزار پرونده از 17 هزار پرونده ثبت شده در سامانه بازسازی مشمول دریافت خسارت شده اند.

او بابیان اینکه این تسهیلات بر اساس نوع خسارت به آسیب دیدگان از سیل پرداخت می شود افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت برای احداث واحدهای شهری 30 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان بلا عوض پرداخت می شود و برای واحدهای تعمیراتی 6 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان بلا عوض پرداخت می شود.

مسئول بازسازی مناطق سیل زده استان ایلام با بیان اینکه برای واحدهایی که در روستاها خسارت دیده اند مبلغ 20 میلیون تومان وام و 5 میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده گفت: برای واحدهایی که وسایل خانگی آن‌ها دچار خسارت شده نیز تا سقف 40 میلیون تومان وام و دو میلیون تومان بلا عوض پرداخت می شود.

او درصد کارمزد تسهیلات این واحدها در شهرها را 5 درصد و در روستاها 4 درصد اعلام کرد.

20106

کد خبر: 570889

وب گردی

وب گردی