تعاملات واحد علوم و تحقیقات با دانشگاه سوربن فرانسه افزایش پیدا می کند

هیات فرانسوی از دانشکده حقوق دانشگاه سوربن(پاریس1) متشکل از ژان مک بونیسو، معاون ارتباطات بین الملل دانشگاه سوربن و گرگوآر لوآزو  رئیس دانشکده حقوق دانشگاه سوربن از بخش های علمی پژوهشی واحد علوم و تحقیقات بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد در این دیدار توضیحاتی در رابطه با ویژگی های واحد علوم و تحقیقات، از جمله دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، فضای آموزشی و تحقیقاتی و دانشکده های این دانشگاه ارائه کرد و گفت: تعاملات بین المللی دانشگاه اقدامی مثبت جهت ایجاد قراردادهای همکاری ، گسترش فعالیت های بین المللی در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، برگزاری کارگاه های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و ایجاد طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی است.

وی بازدید اساتید و پژوهشگران اروپایی از دانشگاه های کشور را فرصت خوبی در جهت آشنایی هرچه بیشتر آن ها از اسلام واقعی آن هم در شرایط کنونی دانست.

ژان مک بونیسو، معاون ارتباطات بین الملل دانشگاه سوربن در بازدید از واحد علوم و تحقیقات، از تعاملات نزدیک این دانشگاه با مراکز علمی و دانشگاهی مطرح جهان خبر داد و گفت : همکاری های این دانشگاه با واحد های دانشگاهی مختلف با ارائه مدرک مشترک و یا به صورت دو مدرکه همراه است.

وی با اشاره به امکانات و آزمایشگاه های مجهز دانشگاه سوربن (پاریس 1 ) ادامه داد: اهم تمرکز فعالیت های این دانشگاه، متوجه اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی است.

بونیسو به فعالیت 4 شعبه از دانشگاه سوربن (پاریس1) در نقاط مختلف جهان از جمله بوینس آیرس به زبان فرانسوی، اشاره کرد و اظهار داشت: تعاملات این دانشگاه به ویژه در رشته های حقوق و اقتصاد، طیف وسیعی از آمریکا و هنگ کنگ تا کشورهای عربی و اسلامی را در بر می گیرد.

دکتر حمید رضا غفارزاده مدیرکل بین الملل واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: مقرر است در آینده نزدیک قصدنامه همکاری میان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه سوربن امضاء و تبادلات و همکاری های دانشگاهی آغاز خواهد شد.

20101

کد خبر: 570989

وب گردی

وب گردی