سرقت‌های خشن از مسافران و مسافرکش‌هادر کرج/ مردم از خودروهای مسافر عمومی استفاده کنند

فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند سارقان تبهکار تحت پوشش مسافرکش و مسافر در سطح شهر کرج و شهر‌های اطراف استان البرز خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: در سفرهای شهری و برون‌شهری از خودروهای مسافربر عمومی استفاده کنند.  

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق «سردار کامرانی‌صالح» گفت: در پی مراجعه حضوری چند نفر از شهروندان به پلیس آگاهی استان البرز و اعلام شکایت مبنی بر اینکه از سوی سرنشینان خودروهای تاکسی و سواری مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته و اموال آنها به سرقت رفته است، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: شناسایی سارقان و دستگیری آنها به‌جد تحت پیگیری پلیس بود که مأموران مطلع شدند فردی که از سوی افراد ناشناس به‌شدت مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته و حال عمومی وی وخیم است، برای مداوا توسط شهروندان به یکی از بیمارستان‌های داخل شهر انتقال داده شده است.
کامرانی‌صالح گفت: حال بیمار بسیار وخیم بود. او پس از مداوا و درمان اولیه در تشریح علت حادثه عنوان کرد در یکی از خیابان‌های اصلی کرج دو مسافر را به مقصد غرب کرج، سوار خودرو کرد که پس از طی مسافتی، مسافران با استفاده از سلاح سرد وی را به‌شدت مورد ضرب‌وجرح قرار داده و پس از سرقت خودرو، او را رها کرده و متواری شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی که پیگیر سارقان پرونده اول بودند، بنا به اظهارات شهروند بستری‌شده در بیمارستان به این نتیجه رسیدند که ارتباط نزدیکی بین این دو سرقت وجود دارد و احتمالا سرقت‌ها به صورت حرفه‌ای و از سوی باند سارقان تبهکار در حال انجام است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مأموران با چندین روز کار اطلاعاتی پیچیده، جمع‌بندی اظهارات شاکیان پرونده، بررسی صحنه سرقت‌ها و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان، موفق به یافتن ردی از متهمان شدند.

او گفت: در ادامه با استقرار اکیپی از مأموران در مناطقی که احتمال فعالیت سارقان در آنجا بود، با گشت‌زنی‌های شبانه و تحت‌نظر قراردادن این مناطق به سرنشینان یک دستگاه تاکسی که در حال سوارکردن مسافر بودند، مشکوک شدند. کامرانی‌صالح گفت: مأموران پس از تعقیب خودرو پس از طی مسافتی، متوجه درگیری مسافر با راننده شدند که به‌سرعت وارد عمل شده و در یک عملیات غافلگیرانه خودرو را توقیف کردند. در تحقیق از مسافر مشخص شد راننده و سرنشین خودرو با زور و ارعاب قصد سرقت پول و گوشی همراه وی را داشتند.

او افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های تکمیلی، اعتراف کردند با همدستی سه نفر دیگر شامل دو مرد و یک زن، با تشکیل یک باند حرفه‌ای از سارقان به‌عنف در قالب گروه‌های دو، سه و چهارنفره، تحت پوشش مسافر، اقدام به کرایه‌کردن خودروهای تاکسی و شخصی کرده و با کشاندن رانندگان به خیابان‌های خلوت، با به‌کارگیری سلاح سرد (قمه و چاقو)، ضمن سرقت اموال راننده شامل وجوه نقد، گوشی همراه، کارت بانکی و مدارک شناسایی، خودروهای آنها را به سرقت برده و در نقطه‌ای نامعلوم اقدام به ازبین‌بردن خودرو و فروش اشیا باارزش آنها می‌کردند. در این رابطه رانندگانی که از خود مقاومت نشان می‌دادند، از سوی سارقان به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار می‌گرفتند.

کامرانی‌صالح تاکیدکرد: اعضای این باند همچنین با سرقت عابربانک مال‌باختگان و برقراری تماس با آنها، مجددا از طعمه‌های خود می‌خواستند وجه نقد به حساب بانکی‌شان واریز کنند تا محل رهایی خودروها را به مال‌باختگان اطلاع دهند.

او افزود: اعضای باند در نوع دیگری از اقدامات تبهکارانه خود با استفاده از خودروهای مسروقه و در پوشش مسافرکش، با توسل به تهدید و ارعاب، اموال مال‌باختگان را به سرقت می‌بردند و وجوه موجود در حساب‌های بانکی‌شان را به طرق مختلف برداشت و مال‌باختگان را رها می‌کردند و متواری می‌شدند.

کامرانی‌صالح گفت: با تلاش شبانه‌روزی تیم ویژه مأموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، سایر متهمان پرونده در چهار عملیات غافلگیرانه پلیسی در هفته گذشته، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی مدارک و اموال مسروقه متعلق به شکات کشف شد. فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه با بیان اینکه تاکنون هشت نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند، در توصیه به شهروندان درباره رعایت مسائل ایمنی گفت: حتی‌المقدور در سفرهای شهری و بین‌شهری از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید و هنگام سوارشدن به خودروی مسافربر، با هوشیاری کامل از اموال و کیف‌دستی‌تان مراقبت کنید و آنها را به هیچ عنوان در مقابل دید دیگران قرار ندهید.

105105

کد خبر: 571003

وب گردی

وب گردی