وقتش رسیده کمی پسته بشکنیم منتشر شد

«وقتش رسیده کمی پسته بشکنیم» مجموعه شعر فرهاد حسن‌زاده با مضمون دلتنگی، عشق و دوری از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز نام این مجموعه از قطعه‌ی «فراخوان» که یکی از شعرهای کوتاه شاعر در این مجموعه است گرفته شده که در آن می‌خوانیم: «درهای بسته/ حرفی ندارند برای گفتن/ وقتش رسیده کمی پسته بشکنیم».

در این سروده شاعر تلاش می‌کند حال و هوای مخاطبان را تغییر دهد و آن‌ها را به دور هم بودن دعوت کند چرا‌که کسانی که درها را به روی خود می‌بندند و انزوا را انتخاب می‌کنند در زندگی به جایی نمی‌رسند ولی زمانی که درها باز می‌شود اتفاق‌های خوبی می‌افتد.

شاعری که داستان‌ها و رمان‌های او در میان کودکان و نوجوانان از محبوبیت زیادی برخوردار است این بار در این مجموعه شعر نوجوان امروز از مفاهیم و دنیای بزرگ‌سالی صحبت می‌کند که کودکان در دوره‌ی کودکی آن را زیاد حس نمی‌کنند ولی در سن نوجوانی با این مفاهیم آشنا می‌شوند.

هم‌چنین در قطعه‌ی «مشترک موردنظر» شاعر از دلتنگی‌ها صحبت می‌کند «صفحه خالی‌ست/ هیچ میس‌کالی نیست/ حتی پیامی کوتاه/ به کوتاهی آه».

این کتاب شامل 24 قطعه با موضوع‌های تنهایی، دلتنگی، عشق و دوری است که با تصویرگری نرجس‌السادات محمدی منتشر شده است.

براساس این گزارش، صلح، پیدایم کن، دلم چیز تازه می‌خواهد، اشتباه، در انتظار همیشه، دیرآشنا، کاش، سرد و درد، تماشا و روی دیوار به رنگ آبی عنوان برخی از سروده‌های فرهاد حسن‌زاده است.

کتاب «وقتش رسیده کمی پسته بشکنیم» با شمارگان 8هزار نسخه به قیمت 2هزار و 600 تومان در فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی ‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به فروش می‌رسد.

504502

کد خبر: 571007

وب گردی

وب گردی