سخنرانی رییس اجرایی دولت افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل چابهار

دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار سخنرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رییس اجرایی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در راس هیاتی بلندپایه به همراه جمعی از مقامات کشورمان، رییس سازمان بنادر و دریانوردی، سفیر ایران در افغانستان، رییس ستاد افغانستان و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار، استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و پتانسیل های این منطقه بازدید به عمل آورد.

حامد علی مبارکی در نشست مشترک هیات یاد شده در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل چابهار با توجه به جایگاه ویژه این منطقه به لحاظ قرار گرفتن در آبراه‌های بین‌المللی گفت: بندر چابهار به دلیل قرار گرفتن در مرکز ثقل تجارت بین‌المللی می‌تواند نقش ارزنده‌ای در توسعه تجارت و ارتقای اقتصادی کشورهای منطقه ایفا کند.

وی اضافه کرد: توسعه بندر و منطقه آزاد چابهار در راستای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه بویژه افغانستان از طریق فعال کردن کریدورهای شرق ایران به مرزهای افغانستان از برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران است.

رییس اجرایی دولت جمهوری اسلامی افغانستان هم در این نشست گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و تجدید وعده برای تدوام همکاری دو دولت افغانستان و ایران، اساس ادامه همکاری‌های دو کشور خواهد بود.

عبدالله عبدالله بیان کرد: دیدگاه افغانستان برای ایجاد پل ارتباطی بین جنوب آسیا و خلیج فارس علاوه بر توسعه اقتصادی، پیام‌آور دوستی‌های سیاسی در حسن همجواری کشورهاست.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با توجه به توانمندی‌های اقتصادی استان گفت: این استان رنگین‌کمان معدن ایران است که حضور سرمایه‌گذاران کشور افغانستان باعث توسعه روابط می‌شود.

20101

کد خبر: 571021

وب گردی

وب گردی