پرواز بمب‌افکن B-52 آمریکا برفراز شبه جزیره کره برای قدرت‌نمایی

آمریکا در اقدامی نمایشی یک بمب افکن استراتژیک B-52 را برفراز کره جنوبی در ارتفاع پایین به پرواز درآورد تا عزم خود برای رویارویی با پیونگ‌یانگ به دنبال آزمایش اتمی اخیر کره شمالی، نشان دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی گفت: این پرواز نشان دهنده توانایی و قدرت ائتلاف است.

در همین حال آدمیرال هری هریس از فرماندهی پاسیفیک آمریکا در توییتر خود نوشت: آمریکا تعهد سفت و سخت خود به متحدان منطقه‌ای همچون کره جنوبی و ژاپن و آمادگی‌اش برای دفاع از سرزمین آمریکا را نشان داده است.

هریس افزود: آزمایش اتمی کره شمالی نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی است. نیروهای نظامی مشترک آمریکا در پاسیفیک به فعالیت‌های خود با تمامی متحدان و شرکای منطقه‌ای خود برای حفظ ثبات و امنیت ادامه خواهند داد.

بمب افکن B-52 آمریکا که توسط جنگنده F-16 اسکورت می‌شد از پایگاه اندرسن در گوآم به پرواز درآمد و در جریان پروازش بر فراز پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی توسط جنگنده‌های F-15 این کشور اسکورت شد و سپس به گوآم بازگشت.

بمب افکن استراتژیک دوربرد B-52 قادر به حمل انواع بمب و تسلیحات نظامی سنگین است و شناخته شده ترین هواپیمای آمریکا برای حمل بمب‌های هسته‌ای محسوب می شود.

شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تازه‌ترین آزمایش اتمی کره شمالی را که روز چهارشنبه صورت گرفت محکوم کرد.

اگرچه پیونگ یانگ مدعی است که یک بمب هیدروژنی جدید را آزمایش کرده اما کارشناسان معتقدند که این وسیله آزمایش شده یک بمب اتمی همانند بمب‌هایی است که در سه آزمایش اتمی پیشین استفاده شده است.

پیونگ یانگ مدعی است که ساخت سلاح اتمی به منظور حفاظت در برابر مداخله آمریکا در امور داخلی کره شمالی حیاتی است و این بمب هیدروژنی تنها بازدارنده‌ در برابر هرگونه حمله‌ای است که ممکن است همانند حمله‌هایی که به لیبی و عراق شد علیه کره شمالی نیز صورت گیرد.

301302

کد خبر: 571182

وب گردی

وب گردی