دست به نقدترین خودروها در بازار داخلی کدامند؟/ بازار بدون التهاب خودرو در شب عید+ جدول قیمت

فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند این بازار با نزدیک شدن به شب عید ملتهب نخواهد شد و خودروهایی نظیر تندر 90، 206 و پژو پارس دست به نقدترین خودروها در بازار داخلی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اقتصادنیوز، بازار خودرو از آغاز امسال سایه سنگین رکود را به خود دید و پیش‌بینی می‌شود که این رکود تا پایان سال ادامه‌دار خواهد بود. به عقیده کارشناسان بازار خودرو رکود در این بازار ناشی از شرایط اقتصادی بد مردم و تغییرات فصلی است.

برخی از کارشناسان معتقدند که با توافق ایران با 1+5 و با اجرایی شدن برجام رکود از بازار خودرو خارج می‌شود گرچه همین جریان تاکنون نتوانسته در رکود بازار خودرو تاثیر بسزایی بگذارد.

فعالان بازار خودرو تاثیرات وام 25میلیونی در بازار را اینگونه بیان می‌کنند که تسهیلات این وام در رکود بازار خودرو تاثیر گذاشته و بعد از اجرایی شدن این وام مردم با مراجعه به نمایندگی‌ها توانستند خودرو دلخواه خود را خریداری کنند در حالی که رکود در بازار بیشتر شده است. در آن مقطع اگرچه بازار خودروهای دسته دوم بسیار داغ شد، طوری که مردم برای فروش خودرو خود به نمایشگاه‌ها می‌رفتند و خودرو خود را می‌فروختند و با استفاده از تسهیلات این وام خودرو نو می‌خریدند اما در این میان افرادی که سرما‌یه‌ای چندانی نداشتند به انواع خودرو پراید رجوع کردند و بقیه که وضع بهتری داشتند سراغ ماشین‌هایی از جمله انواع پژوها یا ال 90 تمایل بیشری نشان دادند.

در همین زمینه علیرضا پورحسنی، کارشناس بازار خودرو درخصوص وضعیت کنونی بازار خودرو، گفت: با توجه به رکودی که در بازار خودرو حاکم است و با توجه به اینکه خودروهای تولیدداخل تقریباً قیمتی ثابتی دارند، در خصوص خودروهای وارداتی باید گفت عرضه این خودروها با مدل 2016 سبب شده است خودروهای 2015 وارداتی تغییر قیمت 10 تا 15 میلیونی داشته باشند، اما خودروهای 2015 با افزایش 2 تا 3 میلیون تومان در بازار که به علت نوسان ارز بوده است، تغییر خاصی نداشته است.

پورحسنی، درخصوص پیش‌بینی بازار خودرو در شب عید، گفت: با خارج شدن خودرو از کالاهای سرمایه‌ای، تصور بر این است که خریداران خودرو، مصرف‌کنندگان واقعی خودرو هستند و به همین دلیل بعید است که با التهاب بازار با نزدیک شدن به شب عید روبه‌رو شویم.

او، در خصوص دست به نقدترین خودروهای دسته دوم و نو در بازار ایران، گفت: در خصوص خودروهای تولید داخل می‌ توان به تندر 90 و 206 و پژو پارس اشاره کرد اما درخصوص خودروهای وارداتی نیز محصولات کره‌ای از جلمه اُپتیما، سوناتا و اسپورتیج و محصولات ژاپنی مثل تویوتا کرولا و کمری را می‌توان نام برد.

401102

کد خبر: 571227

وب گردی

وب گردی