همکاری دولت ایران با دیگر کشورها برای مبارزه با تروریسم پس از جلب موافقت مجلس

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند که کشور ایران مطابق تعهدات بین المللی خود می‌تواند برای اجرای قانون «مبارزه با تامین مالی تروریسم» با دیگر کشورها همکاری داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازخانه ملت ، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 20 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی اسامی در جریان بررسی لایحه یک فوریتی مبارزه با تامین مالی تروریسم با ماده 17 جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

براین اساس نمایندگان با 135 رأی موافق، یک رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه ماده 17 این لایحه را به تصویب رساندند.

یادآور می‌شود در این ماده آمده است که به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود در اجرای این قانون مطابق تعهدات بین المللی خود در مبادله اطلاعات یا معاضدت قضائی با سایر کشورها، با رعایت اصل هفتادو هفتم (77) قانون جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

در اصل هفتادو هفتم (77) قانون اساسی آمده است: عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

همچنین نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند که آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم ظرف مدت ۶ ماه توسط هیات وزیران مصوب و در جریان بررسی لایحه یک فوریتی مبارزه با تامین مالی تروریسم اعاده شده از شورای نگهبان با ماده 18 آن با 144 رأی موافق، یک رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در موافقت کردند.

در ماده 18 لایحه مذکور آمده است؛ آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزرای امور اقتصاد و دارایی، دادگستری و اطلاعات تهیه و پس از تایید رئیس قوه قضائیه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

203/201

کد خبر: 571253

وب گردی

وب گردی