چرا رسایی رد صلاحیت شد؟

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران در واکنش به اظهارات رسایی پس از احراز نشدن صلاحیتش در هیات اجرایی شهرستان تهران گفت: من دو جلسه مفصل با آقای رسایی داشتم و همه نکات را برای ایشان تشریح کردم و اکنون تعجب می کنیم که چرا چنین اظهاراتی را مطرح کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا علی اصغر ناصربخت بیان کرد: همه توضیحات ما روشن می کند که رسایی مطالب کذبی را منتشر کرده است. وی گفته است که اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران همگی اصلاح طلب هستند و بنابراین به دلیل گرایش سیاسی شان وی را ردصلاحیت کرده اند در حالی که همه اعضای هیات های اجرایی دارای ملاک های از قبیل وجهه اجتماعی مناسب، سابقه مدیریت بالا و صلاحیت اخلاقی و عملی هستند.

وی در ادامه افزود: اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران عبارتند از حسین طاهری، سیدابوالفضل رضوی، محمدحسین رضوی، سیدمحمدرضا آیت اللهی، عبدالمقیم ناصحی، سیدمصطفی سیدهاشمی، برزین ضرغامی و سیدکامل تقوی نژاد، هرکسی که بخواهد با انصاف قضاوت کند متوجه می شود که اعضای هیات اجرایی دارای یک گرایش سیاسی خاص نبوده و در واقع همه جانبه هستند و شأن این افراد بالاتر از این است که به عنوان نماینده یک طیف در هیات های اجرایی انتخاب شوند. این افراد با دقت، حوصله و صبر و حساسیت در هفت جلسه چهار تا پنج ساعته تک تک پرونده ها را بررسی کردند.

وی ادامه داد:اگر آقای رسایی قانون انتخابات را بخواند متوجه می شود که هیات های اجرایی براساس تحقیقات محلی و استعلام از مراجع چهارگانه درباره افراد اظهارنظر می کند. اعضای هیات های اجرایی هم از معتمدان محلی هستند و شناخت خوبی نسبت به افراد حوزه خود دارند و علاوه براین بررسی های محلی را نیز انجام می دهند. در مورد آقای رسایی هم اعضای هیات اجرایی براساس بررسی های محلی به این نتیجه رسیده اند که رسایی برای کاندیداتوری در مجلس دهم صلاحیت ندارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در ادامه درباره این ادعای رسایی که دلیل رد صلاحیتش به وی اعلام نشده است، گفت: ما دلیل رد صلاحیت رسایی را مانند سایر داوطلبانی که صلاحیتشان احراز نشد ، به وی اعلام کردیم. رسایی طبق بند 5 ماده 28 قانون انتخابات در هیات اجرایی رد صلاحیت شد. اعضای هیات اجرایی 11 نفر هستند بنابراین هر فرد برای احراز صلاحیت خود باید شش رای بیاورند که رسایی این حد نصاب را نیاورد. باید به این نکته اشاره کرد که هیات های اجرایی مستقل از دولت و وزارت کشور هستند.

ناصربخت در ادامه با بیان اینکه آقای رسایی صدای کارکنان فرمانداری را ضبط و در اینستاگرام پخش کرده است، اظهار کرد: آقای رسایی نماینده مجلس است و بر قانون گرایی تاکید دارد اما وی به اعتبار کدام حکم قضایی صدای افراد را ضبط کرده است؟ ضبط صدای افراد به حکم قضایی نیاز دارد و کسانی که صدایشان ضبط شده حق پیگیری قضایی این مساله را دارند.

وی همچنین درباره ادعای دیگر رسایی که گفته است ناصربخت، فرماندار دولت خاتمی بوده و جهت گیری سیاسی دارد تصریح کرد: جایگاه معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری کاملا مشخص است. من و هیچ کدام از معاونان سیاسی و انتظامی در کل کشور نقشی در تایید یا رد صلاحیت افراد در هیات های اجرایی نداریم و این تصمیم براساس نظر هیات های اجرایی گرفته می شود. تنها نقش ما در انتخابات این است که به فرماندار کمک کنیم تا کارهای اجرایی انتخابات زمین نماند. بهتر است آقای رسایی قانون انتخابات را درست مطالعه کند. من هیچ نقشی در تصمیم هیات اجرایی شهرستان تهران ندارم و فقط به فرماندار کمک می کنم.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران در پایان با توصیه به رسایی درباره رعایت اخلاق و پرهیز از فرافکنی خاطرنشان کرد: برای همه کسانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی احراز نشده است این فرصت فراهم است تا به هیات های نظارت شکایت کنند. آقای رسایی بهتر است به جای فرافکنی دنبال شکایت خود باشد.

203/201

کد خبر: 571276

وب گردی

وب گردی