شیوه های سنتی ازدواج در جامعه  را از دست داده ایم/  از دلایل افزایش آمار طلاق همسرگزینی بازاری  است

معاون فرهنگی قوه قضائیه در مراسم رونمایی از طرح همسان گزینی که امروز در ساختمان مرکزی قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به اینکه متاسفانه شیوه های سنتی ازدواج در جامعه را از دست داده ایم گفت : ما شیوه های بازاری را نمی پسندیم .

نیوشا یعقوبی - ایسکانیوز : حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی گفت: شیوه های بازاری به این معنی است که زن و مرد در خیابان یکدیگر را می ببینند و بر اساس ظاهر یکدیگر را انتخاب کنند و از پیامده های این انتخاب این است که به جدایی می رسد و متاسفانه در کشور ما هم این اتفاق می افتد.

او با اشاره به اینکه جامعه ما مانند جوامع دیگر از جامعه سنتی فاصله گرفته است گفت : علاوه بر این رفتارهای سنتی ما هم دگرگون شده است هر چند ما قصد داوری نداریم اما واقعیت ها نشان می دهد که ما دستخوش تحولات مادی شده ایم که برخی از آن ها آسیب زا هستند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت:شیوه های همسرگزینی که این روزها در جوامع غربی وجود دارد برای کشور ما مناسب نیست و از آسیب های آن می توان به افزایش طلاق اشاره کرد .

صادقی با اشاره به اینکه در کشور ما تغییراتی در آشنایی پسر ودختر رخ داده است و به نظر می رسد که بازگشت به وضع گذشته ممکن نیست گفت:یکی از دلایل افزایش آمار طلاقهمسرگزینی بازاری است و متاسفانه ازدواج سنتی با توجه به تغییر باورها و نگرش ها دچار تغییراتی شده است.

او تاکیدکرد: سوال مهم این است که آیا باید اجازه دهیم ازدواج های بازاری و خیابانی اتفاق بیفتد ؟ ومسئولان و خانواده ها در رابطه با امر ازدواج و پیشگیری از آسیب ها چه باید بکنند؟اینها سوالاتی است که باید به آن فکر کرد؟

20106

کد خبر: 571306

وب گردی

وب گردی