علیزاده: فستیوال ها آینده فوتبال پایه را تامین می کنند

رئیس آکادمی ملی فوتبال در جمع مسئولان مدارس فوتبال کشور گفت: با حمایت شما مسئولان مدراس فوتبال در راستای رشد و توسعه فوتبال پایه گام بر می داریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون؛ محمد حسین علیزاده، رئیس آکادمی ملی فوتبال ضمن خیر مقدم به مسئولین فدراسیون فوتبال، آموزش و پرورش، مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و مسئولان مدارس فوتبال کشور گفت: گزارشی از فعالیت های سال 94 را به شما ارائه می دهم تا بدانید که فوتبال پایه برای ما تا چه اندازه اهمیت دارد. ما همکاری های بسیار خوبی در زمینه فوتبال پایه با آموزش و پرورش داشته ایم. در این فستیوال علاوه بر اینکه رویه مستمر را در کشور جاری کرده ایم و تمامی فوتبال آموزان از طریق مدارس فوتبال ثبت نام شده و می توانند در فستیوال شرکت کنند و حدود 20 هزار کارت مدارس فوتبال را به ثبت رسانده ایم.

وی در ادامه گفت: بحث تندرسی و سلامتی را در این فستیوال گنجاندیم چرا که برای ما بحث سلامتی فوتبال آموزان اهمیت بسیار بالایی داشت. در زمان فستیوال بازیکنان مرتبا چک شدند تا نسل سالمی را از لحاظ فیزیکی در بخش پسران و دختران تربیت کنیم. در بخش فرهنگی برای ارتقا مفاهیم برنامه های اخلاقی و فرهنگی، 10 کارگاه آموزشی را برگزار کنیم و امیدواریم در سال آینده استانها نیز فقط فستیوال فنی را برگزار نکنند و بخش های فرهنگی و آموزشی را در دستور برگزاری فسیتوال های خود داشته باشند.
علیزاده در ادامه بیان کرد: با حضور استعدادیاب ها مسائل فنی بازیکنان را بررسی کردیم و همچنین ابعاد سنجی و پیکر سنجی فوتبال آموزارن را زیر نظر داشته تا بدانیم داشته های فوتبال پایه ایران چیست. نتایج ارزیابی های آن به زودی بر روی سایت قرار می گیرد تا استانها و مربیان بدانند یک بازیکن دارای چه استانداردها وشرایطی از لحاظ جسمانی و فنی است.
وی افزود: امسال شاهد برگزاری اولین دوره فستیوال دختران بودیم. این امر با همکاری تمامی کمیته ها و همچنین استانها رخ داد. اما از سال آینده می خواهیم این فستیوال گسترده تر شود و بتوانیم فوتسال دختران و پسران را برگزار کنیم. ضمن اینکه آکادمی ملی فوتبال در نمایشگاه استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان شرکت کرد و فکر می کنم بخاطر دستاوردهای خوبی در زمینه فوتبال پایه و بحث استعدادیابی داشته ایم، غرفه خوبی را به نمایش گذاشته ایم.
رئیس آکادمی ملی فوتبال در ادامه بیان کرد: در شورای آکادمی ملی فوتبال موضوع آکادمی مجازی مصوب شده و به صورت آزمایشی اجرا می شود تا پس از راه اندازی دقیق و اجرای آن، از این پس شاهد فعالیت فوتبال آموزان در آکادمی مجازی باشیم.
وی گفت: تیم ملی شایسته ای را در بخش دختران و پسران در رده سنی زیر 12 سال خواهیم داشت و طبق استانداردهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال اسیا پیش می رویم تا آینده فوتبال پایه تامین شود.
علیزاده در پایان ضمن تشکر از وزارت ورزش، وزارت آموزش و پرورش گفت: از این دو ارگان تشکر می کنم که همکاری های بسیار خوبی را با ما داشته اند. من نکته اصلی و متمرکز این کار(بحث استعدادیابی و پروش فوتبال آموزان) را در همکاری آموزش و پرورش می بینم. ثروت بی دریغی در آموزش وپرورش وجود دارد امیدوارم با فرصتی که در اختیار داریم، بتوانیم بهترین بهره را از حضور دانش آموزان ببریم. از استان البرز نیز به خاطر همکاری های خود در راستای برگزاری هر چه بهتر فسیتوال که رضایت 95 درصدی استانها و مسئولین را در بر داشته، تقدیر و تشکر می کنم.

604/601

کد خبر: 571308

وب گردی

وب گردی