سایت خبریBBC
سایت بی بی سی انگلیسی با درج مقاله ای با تیتر سیمین بهبهانی: "شاعری نیرومند و فعالی بی باک" عکسی از دوران کهولت و یک عکس مربوط به جوانی وی و نیز طرح روی جلد کتاب مجموعه اشعار وی آورده است.ضمن گفتن جزئیاتی از زندگی او،آورده است که مورد علاقه مردم بود و عموم جامعه او را دوست داشتند، اگر چه دولت مردان و مقامات دولتی بواسطه اعتراضات و انتقاداتی که وی نسبت به اعمال مدیریت آنان می کرد و عملکردشان را به چالش می کشید، دل خوشی از او نداشتند.سیمین بهبهانی نه تنها یک شاعر تاثیرگذار بود، بلکه مهمترین و بزرگترین زن در تاریخ ادبیات ایران به شمار می رود.

1

سایت خبری Wall street journal
ضمن عنوان کردن جزئیاتی از زندگی وی ،از او به عنوان "ماده شیر ایران" یاد کرده و به مسائلی که در رابطه با انتقادات دولتی گریبانگیرش شده است، از جمله توقیف پاسپورت و ممنوعیت خروج از کشور وی پرداخته است.پس از اشاره به کاندیداتوری او برای دریافت جایزه نوبل هم گفت که برای میلیون ها ایرانی در سرتاسر دنیا نماد استقامت و پایداری به حساب می آید.

3

سایت خبریRFERL
سیمین بهبهانی، یکی از برجسته ترین چهره های ادبی ایران و مدافعان حقوق بشر  در سن 87 سالگی در تهران درگذشت. او مقام استادی را در  "غزل" که نوعی شعر سنتی ایرانی است را به دست آورده بود و آهنگ کلماتش در میان ایرانیان ، چه طیف فکری روشنفکر و چه عموم جامعه بطور عمیقی طنین انداز بود.
سایت خبریBLOOMBERG
سیمین بهبهانی ، شاعری که نوشته های انتقادی سیاسی وی در پیام باراک اوباما که به منظور بهبود روابط با ایران تنظیم شده بود، به آن اشاره شده بود، در سن 87سالگی در ایران درگذشت. اشعار وی که اغلب لحن انتقادی داشت، همیشه به مذاق دولتمردان ایران خوش نمی آمد. حتی در دوران رییس جمهوری محمود احمدی نژاد پاسپورت وی ضبط شده و از خروج وی از کشور ممانعت به عمل آمده بود.

2

سایت خبریAssociated Press
آسوشیتدپرس هم با ذکر جزئیات دقیق در این خصوص،برای مرگ او نوشت:شاعر مشهور ایرانی سيمين بهبهانی که از لذت پیروزی عشق نوشت، و با به چالش کشیدن وضعیت معیشت زنان در ایران ، خواستار حقوق برابر برای هم وطنان خود شده بود در سن 87 سالگی براثر عارضه قلبی و تنفسی پس از دوهفته در کما بودن در تهران درگذشت.
سایت خبری NPR
یکی از صریح ترین و آوازی ترین شاعران ایران در سن 87 سالگی در تهران درگذشت. سیمین بهبهانی که تحت عنوان "ماده شیر ایران"شناخته شده است،پس از دو هفته در کما بودن دار فانی را وداع گفت. برای شش دهه، بسیاری از ایرانیان از اشعار وی به عنوان پناهگاهی یاد می کردند تا طبیعت تشنه خود از صلح ، آزادی و برابری حقوق بشر را با کلمات وی سیراب کنند.

4

سایر رسانه های دنیا به شرح ذیل نیز همین جزئیات که بطور مجزا در بالا آورده شده است را عنوان کرده اند که اسامی این سایت های خبری به شرح زیر است:

سایت خبری Washington times
سایت خبری los anleles times
سایت خبری euronews.net
سایت خبری al.jazira
سایت خبری the celebrity café
سایت خبری radio free Europe
سایت خبری NBC
سایت خبری Outlook India
سایت خبری PBS Online
کد خبر: 57135

وب گردی

وب گردی