دکتر میرزاده خبر داد: تمهیدات دانشگاه آزاد اسلامی برای مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی

در سیزدهمین روز از برگزاری اجلاس هیات های امنای استانی، برنامه ششم توسعه و بودجه استان اردبیل با حضور اعضا به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه که با حضور مجید خدابخش استاندار اردبیل و سایر اعضا برگزار شد، ضمن تاکید به اعضای هیات امنای استان اردبیل مبنی بر اصلاح شاخص هیات علمی و تسریع در فرایند جذب، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خود را متعهد می داند استانداردهای وزارتین علوم، بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت کرده و خود را به استانداردهای ملی نزدیک سازد.

وی ضمن قدردانی از عملکرد استان اردبیل گفت: واحدهای مستقر در استان اردبیل جزو فعال ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می روند که در مسیر توسعه کاملا مصمم حرکت می کنند.

دکتر میرزاده، پس از شنیدن گزارش رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، فعالیت های این استان را از نظر راه اندازی شرکت های دانش بنیان، بودجه ریزی و طرح شفا مثبت ارزیابی کرد و از مسئولان دانشگاهی این استان خواست تا نسبت به اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و جذب هیات علمی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برخی انتقادهای نادرست نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب هیات علمی، تا پایان خرداد 95 تعداد 11 هزار نفر دیگر به مجموعه اعضای هیات علمی این دانشگاه با مدرک PHD افزوده خواهد شد و اعضای هیات علمی تمام وقت در سال 95 با درجه دکتری بیش از 25 هزار نفر می رسد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نحوه بودجه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: سعی ما بر این بوده تا بودجه دانشگاه مبنی بر برنامه و سیاست های دانشگاه صورت گیرد.

دکتر میرزاده همچنین تاکید کرد: تاسیس شرکت های دانش بنیان نیازمند اخذ مجوز از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیست و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مجوز شورای اقتصاد دانش بنیان هر استان نسبت به فعالیت های دانش بنیان اقدام کرده و حتی نیاز به اخذ مجوز از سازمان مرکزی هم ندارند.

وی افزود: اگر شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تمایل داشته باشند از تسهیلات معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بهره بگیرند لازم است تا خود را با استانداردهای آنها هماهنگ سازند.

برنامه ریزی برای ایجاد تسهیلات مسکن برای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

وی از برنامه ریزی برای ایجاد تسهیلات مسکن برای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در طرح شفا(شهرک فناوری آزاد) علاوه بر فعالیت های پژوهشی، صنفی و خدماتی، بخشی نیز به مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی اختصاص می یابد که کاملا مطابق با ضوابط شهرسازی و اخذ مجوز های لازم این امر ممکن است.

گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل

دکتر علی شامل رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص واحدهای این استان پرداخت و گفت: در مجموع واحدهای این استان در مقطع کاردانی تعداد 3 هزار و 275 دانشجو،‌در مقطع کارشناسی 12 هزار و 30 دانشجو، در مقطع کارشناسی ارشد 6 هزار و 406 دانشجو و در مقطع دکترای 354 دانشجو مشغول به تحصیلند.

وی درباره نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در این استان نیز گفت: نسبت استاد به دانشجو در این استان یک به 53(همگن نشده) و با احتساب اعضای هیات علمی نیمه وقت و حق التدریس یک به 31 است.

دکتر شامل درخصوص تعداد رشته محل های این استان نیز خاطر نشان کرد: از سال 92 تا کنون، تعداد رشته محل کارشناسی ارشد از 56 به 120 افزایش یافته و در مقطع دکترا نیز 30 رشته محل ایجاد شده است.

دکتر شامل همچنین در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد برنامه بودجه مصوب دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در سال 93 ،‌ طرح شفا و طرح ساها در این واحد پرداخت.

وی اصلاح ، بهبود نسبت و هرم هئیت علمی، توسعه کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی، یجاد سامانه آزمایشگاههای همکار آزاد (ساها)، حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم (کارآفرین و فنآور)، تأسیس و توسعه مراکز پژوهشی )در قالب تأسیس پارک های علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی، قطب های علمی، مراکز رشد شرکت های کارآفرینی دانش بنیان، جهت درآمدزایی و تجاری سازی پژوهش( را از جمله برنامه های پیشنهادی این در سند توسعه ششم این استان دانست.

گفتنی است، با موافقت اعضا میزان شهریه دانشجویان این استان به تصویب رسید که بر اساس آن مقرر شد شهریه ثابت دانشجویان موجود در رشته های غیر پزشکی در سال 95 افزایش پیدا نکرده و شهریه دانشجویان ورودی های جدید (به جز رشته های پزشکی) تا 15 درصد می تواند افزایش یابد و این اختیار به کمیسیون دائمی هیات امنای استان داده شد تا براساس میزان تقاضای رشته های استان افزایش شهریه را کمتر از ١٥درصد می توانند در نظر بگیرد.

لازم به ذکر است بودجه استان اردبیل از حیث درآمد و هزینه 97.6 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف بیش از 117میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم و بودجه سال 95 استان با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح و با هماهنگی معاونت برنامه ریزی دانشگاه اصلاح و نهایی شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به استحضار اعضای هیات امنا برسد.

20101

کد خبر: 571439

وب گردی

وب گردی