واعظی؛ اتفاقات بدی در حمله به سفارت صعودی شاهد بودیم/خبرهای خوشی در راه است

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، گفت : ‌اتفاقات بسیار بدی در حمله به سفارت سعودی شاهد بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک با اشاره به اجرای برجام، گفت: این حادثه با محکومیت همه امیدواریم دیگر در کشور تکرار نشود و ما اینگونه اقدامات را در روابط خارجی سم می دانیم.

وی، افزود:کشور منتظر یک تحول بزرگ در عرصه روابط خارجی است.

واعظی، با بیان اینکه در اجرای برجام توانستیم روابط با دنیا را آبرومند و بسیار خوب برنامه ریزی کنیم، گفت: روابط سیاسی و اقتصادی با جهان مثل روابط انسان ها با یکدیگر است که اول باید اعتمادسازی کرد و بعد قدم های بعدی را برداشت.

وی تصریح کرد: با اجرای برجام همه ملت ایران از جمله بخش بانکی بیشترین سود را از شرایط جدید می برند و خدمت بسیار بزرگی به آینده اقتصادی کشور خواهد بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش رئیس جمهور در احیای روابط خارجی، گفت: تیم مذاکره کننده و آقای ظریف با همه آبرو و حیثیت خود وارد میدان شدند و تا آخر این هفته ملت ایران خبرهای بسیار خوبی خواهند شنید.

وی اظهارداشت: مشکلات تحریم ها و مسئله هسته ای و عادی شدن روابط حل و فصل خواهد شد که افتخار بسیار بزرگی در تاریخ این کشور است.

واعظی، گفت: هیچ کشوری سراغ نداریم که ذیل فصل 7 شورای امنیت رفته باشد و با مذاکره اینگونه با افتخار بیرون آمده باشد.

وی، با بیان اینکه نگاه دولت قبلی به ict فانتزی و تشریفاتی بود گفت:‌ امروز استفاده از این فن آوری بسیار گسترده شده است.

وزیر ارتباطات، با بیان اینکه آماده کمک به نظام بانکی هستیم تا وارد مراحل بعدی در عرصه بانکداری الکترونیک و بانکداری همراه شود، گفت: دنبال این هستیم که شبکه پهن باند کشور گسترش یابد زیرا باعث رشد اقتصادی ، ‌ارتقای بهره وری و افزایش خدمات عمومی خواهد شد.

وی گفت: تاثیرات این فن آوری تغییر در روابط شهروندان و دولت و ایجاد دنیای مجازی کنار دنیای حقیقی و تحول در آینده تجارت و کسب و کار است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دنیا هر روز استفاده از نرم افزارهای مختلف تلفن همراه در حال افزایش است، گفت:‌ پهنای باند بین المللی در ابتدای دولت 72 گیگابایت بر ثانیه بود که آن را به 276 گیگابایت رسانده ایم.

وی افزود:‌ ظرفیت ip داخل کشور 624 گیگابایت بر ثانیه بود که امروز به 3 هزار رسیده و تا دهه فجر به 4 هزار گیگابایت خواهد رسید.

401401

کد خبر: 571628

وب گردی

وب گردی