میرزاده عنوان کرد: تمرکز بر جذب اعضای هیات علمی تمام وقت/ مشارکت تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در طرح شفا

جلسه هیات امنای استان زنجان به ریاست دکتر میرزاده و با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه استان زنجان، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر اعضای هیات امناء به منظور بررسی و تصویب بودجه سال 95 این استان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه ضمن خوشامد گویی به امام جمعه استان زنجان و حضار در جلسه گفت:در این جلسه مقرر شده برنامه بودجه سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بررسی و گزارشی از عملکرد این استان در بودجه سال 1393 و برنامه های در دست اجرا سال 1394 ارائه شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی از مهمترین وظایف واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: استان ها باید در بودجه سالیانه خود ردیفی برای جذب اعضای هیات علمی تمام وقت در نظر بگیرند چرا که دانشگاه بدون داشتن هیات علمی توانمند و تمام وقت نمی تواند منشا اثر در جامعه باشد .

دکتر میرزاده با تاکید بر رعایت استانداردهای وزارتین علوم، بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید برای جذب تمام وقت متقاضیان دارای مدرک دکترا برنامه ریزی کنند.

وی به آغاز فراخوان جذب از 5 دی ماه اشاره کرد و افزود: در این فراخوان تا کنون برای جذب 3900 نفر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدام شده است، که فرآیند جذب این افراد تا پایان خردادماه 95 به اتمام خواهد رسید.

همکاری 11 هزار عضو هیات علمی جدید با دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان خرداد ماه 95

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به تعهد خود مبنی بر جذب سالانه 5 هزار عضو هیات علمی عمل کرده است، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب هیات علمی، تا پایان خرداد 95 تعداد 11 هزار نفر دیگر به مجموعه اعضای هیات علمی این دانشگاه با مدرک PHD افزوده خواهد شد و اعضای هیات علمی تمام وقت در سال 95 با درجه دکتری بیش از 25 هزار نفر می رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود 2 هزار و 855 دانشگاه در ایران، گفت: از این تعداد 505 دانشگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما است، به عبارتی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با 2300 دانشگاه در رقابت است بنابراین باید با کیفیت گرایی وضعیت خود را ارتقا دهد.

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه جایی است که باید کار کیفی در آن صورت گیرد، ادامه داد: ما باید در این راستا اثر بخشی دانشگاه را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بالا ببریم و این مهم ترین شاخصی است که تمام دانشگاهیان باید به آن توجه داشته باشند.

دکتر میرزاده ادامه داد: در صورتیکه شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تمایل داشته باشند از تسهیلات معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بهره بگیرند لازم است تا خود را با استانداردهای آنها هماهنگ سازند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در سال 95 برای دانشجویان موجود رشته های غیرپزشکی افزایش شهریه ثابت نداریم، گفت: خوشبختانه با سیاست های دانشگاه در جهت ایجاد منابع مالی جدید و درآمدهای غیرشهریه ای، دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 ، هیچ گونه افزایش شهریه ثابت یا پایه برای دانشجویان موجود رشته های غیرپزشکی نخواهد داشت.

تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در طرح شفا مشارکت داشته باشند

دکتر میرزاده همچنین با اشاره به طرح شفای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در اجرای طرح شهرک های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کلیه موارد علمی، پژوهشی، تجاری، صنعتی و خدماتی و مسکونی در نظر گرفته شده همچنین پیش بینی شده که در این اراضی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه نیز مسکن ساخته شود.

وی با بیان اینکه مشارکت در طرح شفا مختص به مراکز استان نیست، گفت: کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که توانایی مشارکت در این طرح را داشته باشند می توانند نسبت به ساخت شهرک های فناوری آزاد اقدام کنند.

کمک دانشگاه آزاد اسلامی در امر اشتغالزایی در کشور

در ادامه جلسه دکتر نصیری قیداری نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در جذب اعضای هیات علمی تمام وقت، امری پسندیده است، گفت: افزایش کیفیت یکی از معضلات موجود در واحدهای دانشگاهی کشور است که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی این امر را در برنامه ها و سیاست های خود قرار داده است.

وی افزود: متاسفانه تعداد زیادی از دکتری در کشورمان بیکار هستند که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با جذب اعضای هیات علمی خدمت بزرگی در این حوزه به کشور کرده ، که باید از این قبیل اقدامات و سیاست ها حمایت و استقبال شود.

راه اندازی 15 شرکت دانش بنیان در استان زنجان

در ابتدای جلسه دکتر رجایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ضمن ارائه گزارش عملکرد واحد های این استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان دارای 45 مرکز آموزشی، هزار و 220 عضو هیات علمی، 62 هزار و 128 دانشجو در کلیه مقاطع و هزار و 546 مقاله علمی-پژوهشی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: تعداد 192 رشته/محل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان دایر است، که این تعداد در کلیه مقاطع تحصیلی بدون در نظر گرفتن واحدهای سما 497 رشته/محل است.

وی همچنین به مشارکت استان زنجان در طرح ساها اشاره کرد و گفت: در خصوص سامانه ساها اقداماتی از قبیل تهیه فهرست خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی قابل ارائه توسط واحدهای استان، تکمیل خدمات آزمایشگاهی در حوزه پزشکی در قالب فرم‌های مربوطه و ارسال آن از طریق لوح فشرده به دفتر مدیر کل محترم مرکز توسعه پژوهش فناوری و نوآوری علوم پزشکی، تعیین اعضاء و ترکیب کمیته استانی سامانه ساها، شناسایی تجهیزات و دستگاههای آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفته غیرفعال واحدهای استان، چاپ کتابچه مجموعه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی استان و توزیع بین مراکز، سازمانها، دانشگاهها و ... صورت گرفته است.

رجایی همچنین در خصوص شرکت های دانش بنیان در این استان گفت: تاکنون مجموعاً 15 شرکت (شامل 14 شرکت مربوط به واحد زنجان و یک شرکت مربوط به واحد ابهر) در کمیته استقرار شرکت های دانش بنیان واحد مربوطه مطرح و مورد تصویب قرار گرفتند.

لازم به ذکر است بودجه استان زنجان از حیث درآمد و هزینه 92 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف حدود113 میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم استان با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به استحضار اعضای هیات امنا برسد.

20101

کد خبر: 571813

وب گردی

وب گردی