«گروه اقتصاد سلامت» با هدف توسعه کیفی و ارائه خدمات آموزشی و درمانی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه آزاد اسلامی در دفتر خدمات سلامت این دانشگاه تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در نشست «تحلیل شاخص‌های اقتصادی بیمارستان‌ها و ارتقاء بهره‌وری با مروری بر برنامه استراتژیک مراکز درمانی» در جمعِ برخی از روسای واحد‌ها و نیز روسا، مدیران و مسئولان بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت ارتقاء کیفی و بهبود شاخص‌های اقتصادی مراکز درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، سیاست‌های حوزه معاونت علوم پزشکی در راستای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و درمانی در همه رشته‌های علوم پزشکی را تشریح کرد.

دکتر سید علی ابطحی با تشریح برنامه‌های استراتژیک و دستاوردهای اخیر حوزه پزشکی از آغاز به کار «گروه اقتصاد سلامت» در دفتر توسعه خدمات سلامت این دانشگاه خبر داد و با بیان اینکه حضور دکتر میرزاده به عنوان یک فرصت استثنایی در دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌زمینه ارتقای کیفی است و یکی از مسائل مهم مدنظر ایشان اصلاح هرم اعضای هیات علمی در این معاونت است، گفت: ارتقاء هرم اعضای هیات علمی، افزایش فضای آموزشی و رعایت الزامات آموزشی از اهداف برنامه‌های مهم معاونت علوم پزشکی است.

وی تاکید کرد: اصلاح نسبت هیات علمی به دانشجو از تصمیمات قطعی این حوزه در راستای ارتقاء کیفیت آموزش است و بر این اساس به واحد‌های دانشگاهی که موفق به رعایت استاندارد‌ها و توازن نسبت استاد و دانشجو نشوند، مجوز جذب دانشجو داده نمی‌شود.

ابطحی با تاکید بر اهداف اصلی این معاونت در ارتقای همزمان کیفیت و کمیت افزود: معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یک حوزه اجرائی نیست بلکه مرکز تفکر جمعی برای ایجاد تغییر با استفاده از نیروهای تخصصی و کارآمد برای بسترسازی و ایجاد شرایط مطلوب برای این تغییر است و ضرورت راه‌اندازی گروه اقتصاد سلامت در این حوزه با هدف تغییر و ارتقاء بهره‌وری و بهبود شاخص‌های اقتصادی در بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

وی با ابراز امیدواری از روند پیگیری و همچنین اقدامات مفیدی که در این زمینه با همکاری گروه اقتصاد سلامت و بخش اجرائی بیمارستان‌ها صورت گرفته است، گفت: سرعت ارتقاء کیفی و بهبود شاخص‌های اقتصادی در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درخور تحسین است.

ابطحی افزود: برای تغییر، نیازمند تعامل مطلوب با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و در این راستا اعتمادسازی و رعایت شاخص‌ها و سنجه‌های آموزشی و درمانی حرف اول را می‌زند.

ابطحی، اصلاح تعرفه‌های بیمارستانی را یادآور شد و گفت: طبق مصوبات هیات دولت و مجوز‌های اخیر وزارتخانه تعرفه‌های درمان در بخش بستری بیمارستان‌های دانشگاه معادل۵۰درصد بخش خصوصی و در بحث درمان‌های سرپایی و پاراکلینیک دو سوم بخش خصوصی است و از طریق قرارداد با بیمه‌های پایه و تکمیلی علاوه بر اخذ فرانشیز دولتی از مراجعان بیمه شده، به دنبال افزایش تعداد بیماران و ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که این موضوع توفیقی بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارائه خدمات درمانی و ارتقاء سطح کیفی آموزش است.

نشست تحلیل شاخص‌های اقتصادی بیمارستان‌ها و ارتقاء بهره‌وری با مروری بر برنامه استراتژیک مراکز درمانی با حضور معاونت علوم پزشکی، روسای واحدهای دانشگاهی مشهد، یزد و شاهرود، روسای بیمارستان‌ها و مدیران مراکز و مترون و مسئولین دفا‌تر بهبود کیفیت بیمارستان‌ها در سالن همایش بیمارستان بوعلی برگزار شد.

20101

کد خبر: 571881

وب گردی

وب گردی