پذیرش دانشجوی بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برای نیمسال دوم 95-94 در 55 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کاردانی بصورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اعلام این خبر افزود: ثبت‌نام از کلیه متقاضیان تحصیل در رشته‌های بدون آزمون مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کار‌شناسی پیوسته و ناپیوسته واحد سمنان هم‌زمان با کل کشور و از روز چهارشنبه ۱۶دی ماه آغاز شده است و داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان می‌توانند در ۵۵ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کار‌شناسی پیوسته و ناپیوسته برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مهدی سیاهی اضافه کرد: متقاضیان ثبت‌نام با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی http://www.azmoon.org نسبت به دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام اقدام و پس از مطالعه و کسب اطلاعات لازم در مورد رشته مورد علاقه خود، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در یک رشته‌محل اقدام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان ادامه داد: «داوطلبانی که اقدام به ثبت‌نام در سامانه این مرکز کردند باید با تهیه یک نسخه چاپی از ثبت‌نام خود پس از ۴۸ ساعت به واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند. لازم به ذکر است زمان شروع به تحصیل این دسته از متقاضیان نیمسال دوم ۹۵-۹۴ است.

سیاهی در خصوص ادامه تحصیل در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از رشته‌های کاردانی و کار‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون است و تنها در مورد تعداد معدودی از رشته‌محل‌های مقطع کار‌شناسی غیرپزشکی و رشته‌های گروه علومپزشکی پذیرش به صورت با آزمون صورت می‌پذیرد. بنابراین هیچ تفاوتی بین مدرک دانش‌آموختگان رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های سراسری وجود ندارد.

سیاهی بیان کرد: با توجه به اینکه امکان ویرایش اطلاعات پس از ثبت‌نام قطعی وجود ندارد، داوطلبان باید قبل از ثبت‌نام در مورد رشته و یا واحد دانشگاهی مورد علاقه خود دقت لازم را به عمل آورند.

وی با تاکید بر اقدام به موقع داوطلبان در انجام فرایند ثبت نام ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش در واحد‌های دانشگاهی محدود بوده و با تکمیل ظرفیت، ثبت‌نام در آن رشته بسته خواهد شد، لذا توصیه ما به داوطلبان عزیز این است که برای ثبت‌نام در رشته مورد علاقه خود اقدام کنند تا با مشکل تکمیل ظرفیت در برخی رشته‌های خاص مواجه نشوند.

سیاهی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در برخی رشته‌ها نظیر مهندسی مکانیک و عمران به واسطه برخورداری از امکانات پیشرفته و کامل آزمایشگاهی و کارگاهی و به کارگیری اساتید مجرب به عنوان یک برند آموزشی در استان مطرح است.

20101

کد خبر: 571956

وب گردی

وب گردی