سرپرست دبیرخانه هیات امنای استان اصفهان: هرگونه ماموریت یا انتقال هیات علمی در نیمسال دوم ممنوع است

دومین جلسه شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی استان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه با تاکید بر کیفیت و دقت در برگزاری امتحانات، خواستار پیشنهاد‌های کاربردی از سوی معاونان آموزشی در راستای کیفیت و بهبود فرایندهای آموزشی شد و در راستای وحدت رویه بر رعایت تقویم آموزشی مصوب و تلاش بیشتر نسبت به گذشته در دهه چهارم حیات دانشگاه تاکید کرد و این دهه را دهه تکامل نامید.

امیررضا نقش در باره تصویب رشته‌ها گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرر و درخواست واحد‌ها تمامی رشته‌های موجود مصوب شد؛ لازم است ظرفیت پذیرش رشته‌ها کنترل و در حدود اختیارات استان قرار گیرد تا واحدهای دور از مرکز نیز بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

سرپرست دبیرخانه هیات امنای استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه تعدادی از واحد‌ها برای نخستین بار اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی کرده‌اند، لازم است از دیگر واحدهای باسابقه، تجربه‌های لازم را به دست آورند و برای متصدیان آموزشی خود دوره‌های بازآموزی ارائه کنند و در وب سایت واحد‌ها افزون بر معرفی امکانات واحد، معرفی اعضای هیات علمی، سر فصل و برنامه ترمی رشته‌ها قرار گیرد و معاونان آموزشی بر عملکرد مدیران گروه‌ها در این خصوص نظارت دقیق داشته باشند.

نقش در باره جذب هیات علمی و فرآیند آن توضیحات کاملی را ارائه و اعلام کرد: جذب درون سازمانی اعضای هیات علمی به طور کلی حذف و مقرر شده اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود تا در خصوص نقل و انتقالات هیات علمی تصمیم گیری نهایی در استان گرفته شود و بدین منظور سامانه ویژه‌ای هم در آینده راه‌اندازی خواهد شد تا جابه‌جایی اعضای هیات علمی تسهیل شود و علاوه بر این هرگونه ماموریت یا انتقال هیات علمی در نیمسال دوم ممنوع است.

وی با توجه به ثبت نام ورودی‌های جدید گفت: شروع به تحصیل دانشجو بدون ثبت نام و احراز هویت در سایت مرکز آزمون با هر شرایطی، ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود و جابه‌جایی در نیمسال شروع به تحصیل نیز به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و مطابق اعلام سازمان مرکزی با عوامل خاطی برخورد انضباطی می‌شود.

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی نیز با قدردانی از تلاش و همکاری واحدهای دانشگاهی و استان در تصویب رشته‌های جدید گفت: در این زمینه نسبت به سال قبل پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.

دکتر عبدالله هادی خواستار وحدت رویه در تقویم آموزشی نیمسال دوم و دوره تابستان ۹۵-۹۴ و برگزاری جلسات مستمر با مدیران گروه‌ها و اعضای هیات علمی شد و در باره جذب درون سازمانی و ارسال نامه‌ای به معاونت آموزشی دانشگاه مطالبی ارائه کرد.

دکتر احمدعلی فروغی ابری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دبیر هیات امنای استان، در ابتدای این جلسه نکات مهمی را در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم با رعایت عدالت و استاندارد‌های آموزشی و نظم و مقررات در چهار محور اساسی توضیحات کاملی ارائه و از امتحانات به عنوان آبروی دانشگاه و حاصل تلاش بی‌وقفه استادان، دانشجویان و کارکنان در طول یک ترم یاد کرد.

در پایان این جلسه سوالات حاضران مطرح و پاسخ‌های مربوطه ارائه شد.

20101

کد خبر: 572121

وب گردی

وب گردی