فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است

با توجه به ماهیت عطاری‌ها در فروش گیاهان دارویی، در بسیاری از عطاری‌ها شاهد فروش داروهای گیاهی هستیم که به گفته رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران فروش داروهای گیاهی توسط عطاری‌ها ممنوع است و عطاری‌هایی که اقدام به فروش داروی گیاهی می‌کنند، مرتکب تخلف می‌شوند.

علی‌اکبر پوراحمدنژاد‌ گفت: مجوز عطاری‌ها فروش گیاهان دارویی است که در مجوز آنها قید شده است، چون در داروهای گیاهی فرآیندی روی گیاهان انجام می‌شود که این فرآیند نباید توسط عطاری‌ها صورت بگیرد.

او گفت: یکی از درمان‌های سنتی، استفاده از داروهای گیاهی است و برای اینکه مردم نسبت به این نوع درمان دل زده نشوند وزارت بهداشت اعلام کرده که فقط چند واحد، مجوز تولید دارو از محل گیاه را دارند و می‌توانند در این راستا اقدام کنند.

داروخانه‌ها برای فروش داروهای گیاهی مشکلی ندارند

پوراحمدنژاد‌ درباره‌ فروش داروهای گیاهی در داروخانه‌ها نیز گفت: داروخانه‌ها برای فروش داروهای گیاهی مشکلی ندارند کما این‌که بخش عمده‌ای از ویزیت‌ دکترها از داروهای شیمیایی به داروهای گیاهی تبدیل شده است.

رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران در عین حال گفت: اتحادیه عطاری ها فقط مجوز فروش گیاهان دارویی را دارند و فروش داروهای گیاهی در داروخانه‌ها که به عنوان مبادی رسمی فروش دارو هستند، عملا وجود خارجی هم دارد که قانونی است.

او همچنین گفت: نظارت های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد و بازرسان مربوطه نیز بازدیدهای خود را انجام داده و متخلفان را شناسایی می‌کنند.

20102

کد خبر: 572123

وب گردی

وب گردی