چاپ مقاله اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در مجله ISI

بیت الحکمه و تمدن اسلامی عنوان مقاله دکتر محمد اکوان دانشیار گروه فلسفه و دکتر محمود سید عضو هیئت علمی  گروه  تاریخ و باستان شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی واحد تهران مرکزی است که با رتبه  ISI در به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اکوان معاون آموزشی واحد تهران مرکزی با همکاری دکتر محمود سید،مدیر کل هیات علمی واحد تهران مرکزی و مهری سادات هاشمی دانشجوی دکتری مقاله ای با عنوان « بیت الحکمه و تمدن اسلامی » به رشته تحریر درآورد که با رتبه ISI در مجلهThe International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) ( سال 2016 ) به چاپ رسید .

به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی در چکیده این مقاله آمده است:« آموزش و علم آموزی همواره در اسلام سفارش شده است. از اولین فرامین الهی تا اوج حکومت اسلامی، به امر آموزش و علم آموزی توجه خاص شده است. یکی از عواملی که در گسترش تمدن اسلامی با آن برخورد می کنیم، ترجمه ی کتب یونانی، ایرانی و هندی می باشد که در تاریخ از آن به عنوان نهضت ترجمه یاد می شود.. همراه این حرکت علمی به نام کانون های علمی با عنوان بیت الحکمه برمی خوریم. بیت الحکمه که احتمالا در ابتدا همان کتابخانه های سلطنتی بودند، به عنوان محلی برای تمرکز دانشمندان و مترجمان نهضت ترجمه نقش مهمی را ایفا ءکرده اند. گرچه منبع منسجم و یکپارچه ای تحت این عنوان در نوشته های تاریخی یافت نمی شود اما با توجه به منابع محدود در این زمینه در این مقاله سعی شده است این مراکز و فعالیت های آن، معرفی شده، زمان ایجاد آن ها و نقش آن ها در تمدن اسلامی بررسی شود.

20101

کد خبر: 572148

وب گردی

وب گردی