پیگیری برای افزایش حقوق بازنشستگان/ ۵۵ درصد حداقل‌بگیرند

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از تشکیل جلسات برای افزایش مستمری ۹۵ بازنشستگان خبر داد و گفت: ۵۵ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، علی اصغر بیات با اشاره به اینکه چند جلسه در شورای عالی کار برای افزایش قانونی حقوق بازنشستگان تشکیل شده است گفت: پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان هستیم که البته این افزایش ها برای دو گروه است که یکی برای حداقل بگیرها و دیگری برای بازنشستگانی که بالای حداقل دستمزدها درآمد دارند تعیین خواهد شد.

وی گفت: براساس ماده۴۱ قانون کار و همچنین ماده ۱۱۱ تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان نباید از حداقل حقوق یک کارگر عادی کمتر باشد و بر این اساس هر عددی که در شورای عالی به تصویب برسد برای مستمری بگیران سال ۹۵ نیز تسری پیدا می کند که این افزایش شامل حال حداقل بگیرها است.

بیات با تاکید بر اینکه بازنشستگانی که بیش از حداقل حقوق درآمد دارند افزایش مستمری آنها طبق ماده ۹۶ براساس هزینه زندگی و همچنین تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار تعیین خواهد شد گفت: البته در نهایت براساس این دو معیار افزایش حقوق تعیین و برای اجرایی شدن باید به تصویب هیات وزیران برسد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه سال گذشته حقوق حداقل بگیرها ۱۷ درصد افزایش یافت گفت: بالای حداقل بگیرها نیز ۱۵ درصد حقوقشان افزایش یافت که از همان زمان تاکنون با اعتراضات مواجه بوده و همچنان جزو یکی از درخواست ها ما محسوب می شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۵ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند گفت: دو میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ماهانه سه هزار میلیارد تومان برای پرداخت مستمری آنها هزینه می شود.

کد خبر: 572159

وب گردی

وب گردی