فناوری جدید برای جلوگیری از جاماندن کودک در خودرو!

جنرال موتورز یک سیستم ایمنی جدید معرفی خواهد کرد که به رانندگان حضور کودک در صندلی عقب را یادآوری کرده و مانع از جاگذاشتن کودک در خودرو می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، این خودروساز آمریکایی در نمایشگاه خودروی دیترویت شاسی بلند آکادیا 2017 را نمایش داد که نخستین خودرو مجهز به یک سیستم هشدار برای چک صندلی عقب است.

به گفته مارک رئوس، مدیر برنامه ریزی محصول جنرال موتورز، کودکان زیادی به شکل غیرعمدی در خودرو جا گذاشته می‌شوند که اغلب نتایج تراژیکی داشته و منجر به مرگ کودک بر اثر گرمای شدید داخل خودرو شده است.

سیستم طراحی شده از سوی جنرال موتورز حضور کودک در عقب خودرو را تشخیص نمی‌دهد بلکه تنها چک کردن صندلی عقب را به رانندگان یادآوری می‌کند. از این رو آکادیا یکی از محبوبترین خودروهای این شرکت برای خریداران صاحب کودک است.

مدیر جنرال موتورز اظهار کرد: این شرکت سیستمهای پیشرفته ضدسرقت دارد و ممکن است فناوریهایی را برای تشخیص کودک در صندلی عقب خودروی پارک شده طراحی کند.

این اقدام با تلاش جنرال موتورز برای بهبود وجهه ایمنی این شرکت پس از فراخوان 30.4 میلیون خودرو در سال 2014 در آمریکای شمالی انجام می‌گیرد.

جنرال موتورز در سپتامبر گذشته برای فیصله دادن به تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره خلافهای این شرکت 900 میلیون دلار پرداخت کرد و 594 میلیون دلار از طریق یک صندوق جبران خسارت مستقل برای 124 کشته و 275 مصدوم مربوط به تصادفات سوییچ معیوب پرداخت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بررسی دانشگاه سن خوزه آمریکا نشان داد در فاصله سال 1998 تا 2014، به طور متوسط 38 مورد مرگ در خودروهای داغ گزارش شد.

با اینهمه سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا که رگولاتور ایمنی خودروی این کشور است، اعلام کرد برنامه ای برای ملزم کردن خودروسازان برای افزودن فناوری هشدار به رانندگانی که کودکانشان را در خودرو جا می‌گذارند، ندارد.

20102

کد خبر: 572184

وب گردی

وب گردی