رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای: ضرورت تدوین نظام صلاحیت حرفه ای در صنعت ساختمان

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر ضرورت تدوین نظام صلاحیت حرفه ای و آموزش در صنعت ساختمان تأکید کرد.

به گزارشایسکانیوز،محمد امین سازگار نژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مورخ 23/10/94 طی نشستی با حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این که صنعت ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: در حوزه صنعت ساختمان تبدیل کردن نیاز و قدرت بازار به تقاضا مهم است.

محمد امین سازگار نژاد با بیان این که ضرورت دارد که یک نقشه راه در حوزه صلاحیت حرفه ای و آموزش صنعت ساختمان تهیه شود، اظهار داشت: در کشور یک سرمایه گذاری بزرگ درحوزه صنعت ساختمان انجام می شود، بدون این که موضوعات آموزش و صلاحیت حرفه ای آن را در نظر بگیریم.

وی در ادامه بیان داشت: در حوزه صنعت ساختمان به یک هدفگذاری آموزشی با رویکردهای جامعه هدف نیاز داریم که باید برای ارتقای کسانی که در بازار کار هستند و آموزش کسانی که متقاضی ورود به بازار کار هستند اما از صلاحیت لازم برخوردار نیستند، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تأکید کرد که در موضوعات آموزشی به مباحث اجتماعی و مباحث فنی در کنار هم توجه شود.

محمد امین سازگار نژاد در ادامه سخنان خود تشکیل یک کارگروه حرفه ای برای تدوین نظام صلاحیت حرفه ای و آموزشی در صنعت ساختمان را پیشنهاد داد.

وی همچنین تأکید کرد: همه ذینفعان در تدوین نقشه راه در حوزه صلاحیت حرفه ای و آموزش صنعت ساختمان مشارکت کنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: باید موزائیک های اجرایی اصلی در حوزه
آموزش های مهارتی صنعت ساختمان شناسایی و بعد براساس نقشه راه اقدام شود.

محمد امین سازگار نژاد اضافه کرد: تدوین ساز و کاری با نگاه ارتقای آموزش کارگران صنعت ساختمان ضروری است.

وی در ادامه به مشارکت فعال بخش خصوصی در توسعه آموزش های مهارتی صنعت ساختمان تأکید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بخش دولتی باید پشتیبانی سیاستگذاری و برنامه ریزی آموزشی را داشته باشد و به سمتی حرکت کنیم که اجرای آموزش را بخش خصوصی انجام دهد.

نقش فعال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در فرآیند انتقال تکنولوژی

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: باید با آموزش، فرهنگ کارجویی و کاردوستی را در کشور تقویت کنیم و این موضوع در رونق بخش صنعت بسیار مهم است.

محمد امین سازگار نژاد در ادامه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در فرآیند انتقال تکنولوژی به کشور نقش فعال داشته باشد .

وی در خاتمه بیان کرد: در آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون ساماندهی و حمایت از تولید وعرضه مسکن، باید نقش آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی کوتاه مدت مشخص شود.

در ادامه حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: در حوزه صنعت ساختمان به یک برنامه روشن فرآیندی نیاز داریم.

حامد مظاهریان ادامه داد: تشکیل ستاد مشترک در حوزه آموزش صنعت ساختمان با مشارکت همه دستگاه های ذینفع امری لازم می باشد و همچنین باید تجربه های جهانی را در حوزه آموزش صنعت ساختمان به کار ببریم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به این که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی آموزش های مهارتی کوتاه مدت می باشد، مشارکت فعال این سازمان در حوزه صنعت ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

20101

کد خبر: 572328

وب گردی

وب گردی