خوابگاه تازه برای دانشجویان دختر دانشگاه شهید بهشتی

کلنگ پروژه احداث خوابگاه دخترانه 640 نفره دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسط معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت به زمین زده شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، این خوابگاه دخترانه، در هفت طبقه به ظرفیت 640 نفر در زمین ملکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با مشارکت خیرین احداث می‌شود.

طی مراسمی که با حضور دکتر محمد‌رضا فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، دکتر علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونان این دانشگاه و جمعی از خیرین برگزار شد، کلنگ احداث خوابگاه دانشجویی دخترانه با ظرفیت 640 دانشجو با مشارکت خیرین در محله اوین به زمین زده شد.

در این مراسم، معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت با بیان این‌که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حدود 190 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: علی‌رغم این که قریب به 120هزار نفر دانشجوی غیر بومی متقاضی استفاده از امکانات خوابگاهی هستند، تنها توانسته‌ایم 70 هزار نفر را اسکان دهیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص وضعیت اسکان دانشجویان، گفت: مطالعات نشان داده است که هرچه از سمت خوابگاه‌های ملکی به طرف خوابگاه‌های استیجاری، خودگردان و خانه‌های شخصی برویم، درصد آسیب‌های اجتماعی به طور معناداری افزایش می‌یابد.

فراهانی با اعلام این‌که در مجموع با توجه به استانداردهای موجود نیاز به 2میلیون متر مربع فضای خوابگاهی داریم، تصریح کرد: برای اولین بار سند معماری خوابگاه‌های استاندارد را توسط تیمی متخصص و کاملاً آشنا با مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی طراحی کردیم و به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید شده خوابگاه‌های جدید بر اساس این سند ساخته و نوسازی شوند.

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت ادامه داد: در سند معماری خوابگاه‌های استاندارد، تمامی نیازهای رفاهی و معیشتی دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده و ضوابط فنی مناسب و متناسب با نیاز دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که عدالت اجتماعی اقتضاء می‌کند آموزش عالی به‌طور رایگان در اختیار عموم باشد، اظهار امیدواری کرد که با کمک‌های خیرین، مسؤولان و استفاده مناسب از فرصت‌ها، اقدامات موثری برای جوانان کشور انجام شود.

بر اساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از خیرینی که در این امر خداپسندانه شرکت کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد افتتاح این خوابگاه 640 نفری باشیم.

پیوندی وجود سایت خوابگاهی در نزدیکی این مجموعه، مجهز بودن به استانداردهای لازم خوابگاهی، عملیاتی شدن این پروژه با کمک‌های خیرین و مردم شریف و همچنین دارا بودن پیوست فرهنگی خوابگاه را از مزیت‌های اصلی خوابگاه دخترانه اوین برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، خوابگاه دخترانه اوین، در هفت طبقه به ظرفیت 640 نفر در زمین ملکی دانشگاه و با مشارکت خیرین احداث خواهد شد.

20101

کد خبر: 572546

وب گردی

وب گردی