حجت‌الاسلام محسن قرائتی: شهریه طلاب بر اساس شرکت در درس تفسیر پرداخت شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور برای خارج شدن درس تفسیر از انزوا، پیشنهاد کرد که شهریه طلاب بر اساس شرکت آنها در درس تفسیر پرداخت شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در نشست انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: محور تبلیغ باید قرآن باشد، چون خداوند به پیامبر می‌فرماید اگر می‌خواهد سخنرانی کند بر اساس آیات قرآن سخنرانی کند.

وی به افزایش دورس تفسیری در حوزه‌های علمیه شااره کرد و بیان کرد: حوزه علمیه نسبت به گذشته قرآنی‌تر شده ولی قرآن هنوز در بورس نیست.

این استاد حوزه افزود: برای اینکه درس تفسیر از انزوا بیرون بیاید، باید شهریه‌ها بر اساس شرکت طلاب در درس تفسیر پرداخت شود.

حجت‌الاسلام قرائتی استفاده از فرصت تعطیلی حوزه را یکی از ویژگی‌های عالمان دینی برشمرد و افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی در ایام تعطیلات حوزه، یک دوره تفسیر نمونه نوشته که یکی از بهترین تفاسیر است.

وی ادامه داد: روند تحصیل طلاب طوری نباشد که وقتی چشمانمان را باز کردیم ۱۷ هزار نفر فلسفه خوانده ببینیم ولی در بین آنها حتی یک نفر تفسیر نگوید.

حجت‌الاسلام قرائتی به استادان حوزه توصیه کرد که در کنار تدریس مکاسب، کفایه و... به درس تفسیر هم اهمیت بدهند.

وی با تقسیم بندی تفسیر به فنی و ساده، اظهار داشت: تبلیغ، زمان و مکان ندارد و نباید بر اساس نیاز طلبه به امور مالی باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه تبلیغ باید همراه با محبت باشد، یکی از ابزارهای موفقیت در تبلیغ را تولید خنده حلال بیان کرد و افزود: باید خنده حلال و حکیمانه به جوانان بدهیم و به آنها بگوییم که سراغ خنده حرام نروند.

وی با بیان اینکه توجه بیش از پیش طلاب به آیات قرآن در تبلیغ دین، افزود: در زمان ما بهترین کتاب، کتاب شهید مطهری است. شهید مطهری ۵۲ کتاب دارد که اگر از هر کتاب ۱۰ سخنرانی آماده کنید، تعدادش ۵۲۰ سخنرانی می‌شود. این سخنرانی‌ها روزی تمام می‌شود ولی محتوای قرآن هیچ وقت تمام شدنی نیست و شما هر روز چیز نو می‌فهمید.

20101

کد خبر: 572548

وب گردی

وب گردی