خطیب جمعه تهران: امیدوارم تیم هسته‌ای مردم را خوشحال کند

خطیب جمعه تهران با اشاره به مسأله هسته‌ای، گفت: امیدوارم تیم ایرانی سعی کند که برنامه‌های خود را طوری پیش برد که مردم خوشحال شوند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: شهادت شیخ نمر نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در جهان عکس العمل داشت، بدانید این شهادت وضع شما (سعودی ها) را تغییر می دهد و ظلم ها و ستم ها نمی گذارد شما بمانید.

وی افزود: عربستان سعودی با جنایت های فراوان به طور قطع به سقوط نزدیک شده است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به در پیش بودن روز غزه در هفته آتی، اظهار کرد: این روز نماد مقاومت فلسطین است و فردا نیز سالروز فرار شاه از کشور است و سرنوشت همه جانیان جهان این است که یا فرار خواهند کرد و یا مثل صدام به دست مردم خود اعدام می‌شوند.

وی افزود: این روزها قلب رآکتور اراک، تبدیل به مساله روز شده و امیدواریم هیات ایرانی مذاکره کننده سعی کنند برنامه ها به گونه ای باشد که مردم را خوشحال کنند و در این زمینه باید مراقب باشند.

وی افزود: عربستان سعودی با جنایت های فراوان به طور قطع به سقوط نزدیک شده است.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود به موضوع دستگیری و آزادی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: عجیب است اینها وارد آبهای سرزمینی ایران شدند و خودشان مدعی هستند اشتباهی وارد این نقطه شدیم، که خدا می داند اشتباهی یا عمدی بوده است، اما هر چه هست، آفرین بر آنان که از مرزهای ایران دفاع و حمایت می کنند.
وی افزود: نیروی دریایی ایران و سپاه پاسداران با شهامت و قدرت اینها را محاصره و دستگیر کردند. این موضوع برای آمریکا و سایر کشورها حاوی پیام است و آن اینکه ایران کشوری قوی و مقتدر است و البته در جای خود هم رافت را اعمال می کند کما اینکه در مورد اینها هم با رافت اقدام شد.
امام جمعه موقت تهران،افزود: مطلبی که باید مردم و مسوولین ما باید خوب بدانند و باور داشته باشند این است که آمریکا دست از زورگویی و قلدری بر نمی دارد، همه باور داشته باشیم که دولت آمریکا یک دولت طاغوتی است، زور می گوید و به تعبیر برخی مسوولان دبه و نقض پیمان و عهد می کند.
موحدی کرمانی اضافه کرد: آمریکا اگر تحریم را از جایی بردارد با عنوان دیگری هدف خود را تحمیل می کند، با این دولت زورگو چه باید کرد؟ اسلام و قرآن به ما دستور می دهد چه کنیم، قرآن می گوید اگر تسلیم ظالم شدید و ملاحظه حال او را کردید ظلم را بیشتر می کند، اینکه در مورد ما بگویند آفرین ایران به تعداتش عمل کرد، تا کی می خواهیم اینگونه باشیم ما به تعهدات خود عمل کنیم اما آمریکا تعهدات خود را نقض کند.
وی ادامه داد: باید بدانیم که پذیرش ظلم گناه است همانطور که ظلم کردن گناه است. دشمن عهد شکنی می کند اما ما هیچ اقدامی نکنیم. باید در مقابل زورگویی، تجاوز و عهد شکنی عکس العمل نشان داد.
امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن دستور داده است اگر کسی در مقابل شما تکبر کرد، شما در مقابل آن تواضع نکنید. اگر آنها دبه کردند، شما هم دبه کنید، نقض عهد کردند، شما هم نقض عهد کنید، اگر به پیمان خود عمل نکردند شما هم به همان اندازه به پیمان عمل نکنید و آمریکا را ادب کنید.
موحدی کرمانی ادامه داد:کاری کنید که بفهمند شما دولتی جدی، قوی و شجاع هستید. در یک کلمه عرض کنم، مبادا دشمن از روح لطیف و ظریف شما سوءاستفاده کند و مبادا وفاداری شما را به ترس معنا کند.

201/201

کد خبر: 572591

وب گردی

وب گردی